Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

 

La física modelización de sistemas físicos consiste en el estudio y la implementación de métodos numéricos para resolver problemas en física. Es probablemente una de las áreas de la física más recientes y a menudo se considera como una disciplina intermedia entre la física experimental y la física teórica. En general, todas las materias en el ámbito de la llamada "física computacional" combinan conocimientos de informática y matemáticas para su aplicación en problemas físicos. Por tanto esta asignatura permitirá al alumno poner en práctica muchos de los conocimientos adquiridos durante los cursos anteriores.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

General Competences

  • CG1 : Adquirir coneixements teòrics i pràctics avançats en càlcul numèric, modelització matemàtica, estadística i tractament de dades
  • CG2 : Comprendre, analitzar, avaluar i seleccionar teories científiques adequades i metodologies precises per a formular models matemàtics avançats
  • CG3 : Aprendre a simular qualsevol tipus de procés científic si es proporciona un model matemàtic d'aquest
  • CG4 : Desenvolupar habilitats, estratègies, eines i tècniques d'aprenentatge en matemàtiques avançades adequades a la simulació de processos i sistemes en ciències experimentals

 

Specific Competences

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE2 : Resoldre, mitjançant l'ús de tècniques de càlcul científic, problemes propis de matemàtiques i ciències experimentals planificant la seua resolució en funció de temps i recursos disponibles
  • CE4 : Aprendre eines matemàtiques avançades en l'àmbit del càlcul científic
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals
  • CE7 : Utilitzar les aproximacions macroscòpica i microscòpica en el modelatge de sistemes naturals

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir deuna informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

 

· Saber plantear modelos matemáticos para la modelización de fenómenos físicos en distintas escalas
· Entender las distintas aproximaciones y su rango de aplicabilidad
· Conocer las herramientas más utilizadas en distintos ámbitos.

· Saber plantear modelos matemáticos para la modelización de fenómenos físicos en distintas escalas

· Entender las distintas aproximaciones y su rango de aplicabilidad

· Conocer las herramientas más utilizadas en distintos ámbitos.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 49240
Lecturer responsible:
PONS BOTELLA, JOSE ANTONIO
Credits ECTS: 9,00
Theoretical credits: 1,80
Practical credits: 1,80
Distance-base hours: 5,40

Departments involved

  • Dept: APPLIED PHYSICS
    Area: APPLIED PHYSICS
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
  • Dept: APPLIED PHYSICS
    Area: EARTH PHYSICS
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: PHYSICAL CHEMISTRY
    Area: PHYSICAL CHEMISTRY
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6

Study programmes where this course is taught