Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

 

La física modelización de sistemas físicos consiste en el estudio y la implementación de métodos numéricos para resolver problemas en física. Es probablemente una de las áreas de la física más recientes y a menudo se considera como una disciplina intermedia entre la física experimental y la física teórica. En general, todas las materias en el ámbito de la llamada "física computacional" combinan conocimientos de informática y matemáticas para su aplicación en problemas físicos. Por tanto esta asignatura permitirá al alumno poner en práctica muchos de los conocimientos adquiridos durante los cursos anteriores.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements teòrics i pràctics avançats en càlcul numèric, modelització matemàtica, estadística i tractament de dades
  • CG2 : Comprendre, analitzar, avaluar i seleccionar teories científiques adequades i metodologies precises per a formular models matemàtics avançats
  • CG3 : Aprendre a simular qualsevol tipus de procés científic si es proporciona un model matemàtic d'aquest
  • CG4 : Desenvolupar habilitats, estratègies, eines i tècniques d'aprenentatge en matemàtiques avançades adequades a la simulació de processos i sistemes en ciències experimentals

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE2 : Resoldre, mitjançant l'ús de tècniques de càlcul científic, problemes propis de matemàtiques i ciències experimentals planificant la seua resolució en funció de temps i recursos disponibles
  • CE4 : Aprendre eines matemàtiques avançades en l'àmbit del càlcul científic
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals
  • CE7 : Utilitzar les aproximacions macroscòpica i microscòpica en el modelatge de sistemes naturals

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir deuna informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

· Saber plantejar models matemàtics per a la modelització de fenòmens físics en diferents escales
· Entendre les diferents aproximacions i el seu rang d'aplicabilitat
· Conéixer les eines més utilitzades en diferents àmbits.

· Saber plantejar models matemàtics per a la modelització de fenòmens físics en diferents escales

· Entendre les diferents aproximacions i el seu rang d'aplicabilitat

· Conéixer les eines més utilitzades en diferents àmbits.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

 El objetivo general de esta asignatura es que el alumno estudie, entienda, y maneje con habilidad una serie de herramientas de cálculo numérico y sepa aplicarlas para la resolución de problemas físicos. Entre los objetivos más específicos tenemos:

- Conocer los métodos numéricos más adecuados para la resolución de distintas ecuaciones de la física.

- Entender las ventajas e inconvenientes de cada método o aproximación, dependiendo del contexto.

- Saber aplicar los métodos computacionales avanzados para la resolución numérica de problemas en física.

- Aprender a plantear como modelizar un sistema físico.

 

 

Dades generals

Codi: 49240
Professor/a responsable:
PONS BOTELLA, JOSE ANTONIO
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 1,80
Càrrega no presencial: 5,40

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA APLICADA
    Àrea: FÍSICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
  • Dep.: FÍSICA APLICADA
    Àrea: FÍSICA DE LA TERRA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: QUÍMICA FÍSICA
    Àrea: QUÍMICA FÍSICA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6

Estudis en què s'imparteix