Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

La asignatura Programación para el Cálculo Científico supone un reforzamiento de los conociemientos de programaciòn que los alumnos han adquirido en sus estudios de Grado, introduciendo instrucciones y tipos de datos más complejas y el paradigma de la programación orientada a objetos. Además se introducirán herramientas para el trabajo colaborativo y la distribución de paquetes software.
Es una asignatura instrumental que será utilizada en muchas otras asignaturas del máster.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

Competències generals

  • CG5 : Adquirir els coneixements informàtics necessaris per a ser capaç de'adaptar a la resolució de problemes científics en qualsevol àrea de ciències experimentals

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

· Saber triar, d'entre les estructures de dades disponibles en un llenguatge de programació, aquella més adequada per a #enfrontar a un problema determinat de la manera més eficient possible

· Entendre els conceptes bàsics de programació orientada a objectes i emprar correctament aquest paradigma per a fer més llegibles i mantenibles els programes informàtics que realitzen càlculs complexos

· Entendre i saber definir les dependències d'un projecte programari

· Manejar amb soltesa sistemes de control de versions distribuïts

· Saber empaquetar i publicar programes informàtics i biblioteques perquè siguen fàcilment reutilitzables per altres persones

· Saber triar, d'entre les estructures de dades disponibles en un llenguatge de programació, aquella més adequada per a #enfrontar a un problema determinat de la manera més eficient possible


· Entendre els conceptes bàsics de programació orientada a objectes i emprar correctament aquest paradigma per a fer més llegibles i mantenibles els programes informàtics que realitzen càlculs complexos


· Entendre i saber definir les dependències d'un projecte programari


· Manejar amb soltesa sistemes de control de versions distribuïts


· Saber empaquetar i publicar programes informàtics i biblioteques perquè siguen fàcilment reutilitzables per altres persones

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

  • Saber elegir, de entre las estructuras de datos disponibles en un lenguaje de programación, aquella más adecuada para enfrentarse a un problema determinado de la manera más eficiente posible
  • Entender los conceptos básicos de programación orientada a objetos y emplear correctamente este paradigma para hacer más legibles y mantenibles los programas informáticos que realizan cálculos complejos
  • Entender y saber definir las dependencias de un proyecto software
  • Manejar con soltura sistemas de control de versiones distribuidos
  • Saber empaquetar y publicar programas informáticos y bibliotecas para que sean fácilmente reutilizables por otras personas

 

 

Dades generals

Codi: 49238
Professor/a responsable:
Calera Rubio, Jorge
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,50
Crèdits pràctics: 0,70
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Crèdits teòrics: 0,5
    Crèdits pràctics: 0,7
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix