Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

La asignatura Fundamentos del Aprendizaje Estadístico es obligatoria y se imparte en el primer semestre. Trata de introducir y explicar los fundamentos matemáticos inherentes a las técnicas estadísticas detalladas en los contenidos. Cada una de las técnicas será abordada con el enfoque matemático adecuado según el objetivo particular de la técnica en cuestión. La asignatura tiene una gran carga teórica, por lo que no se trata del mero manejo de los paquetes estadísticos disponibles en el mercado.

Las prácticas se intercalan con las clases teóricas y se llevarán a cabo con software libre: principalmente R.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements teòrics i pràctics avançats en càlcul numèric, modelització matemàtica, estadística i tractament de dades
  • CG2 : Comprendre, analitzar, avaluar i seleccionar teories científiques adequades i metodologies precises per a formular models matemàtics avançats
  • CG5 : Adquirir els coneixements informàtics necessaris per a ser capaç de'adaptar a la resolució de problemes científics en qualsevol àrea de ciències experimentals

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE2 : Resoldre, mitjançant l'ús de tècniques de càlcul científic, problemes propis de matemàtiques i ciències experimentals planificant la seua resolució en funció de temps i recursos disponibles
  • CE3 : Adquirir la capacitat d'analitzar i gestionar dades que permeten donar informació útil per a la presa de decisions
  • CE4 : Aprendre eines matemàtiques avançades en l'àmbit del càlcul científic
  • CE5 : Comprendre les teories matemàtiques abstractes i la seua aplicació al càlcul científic
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

· Conéixer tècniques avançades de l'aprenentatge estadístic.
· Comprendre els fonaments dels principals algorismes d'aprenentatge estadístic.
· Entendre els àmbits d'aplicació dels algorismes d'aprenentatge estadístic, així com les seues limitacions.
· Saber triar el mètode més adequat per a cada problema.

· Conéixer tècniques avançades de l'aprenentatge estadístic.

· Comprendre els fonaments dels principals algorismes d'aprenentatge estadístic.

· Entendre els àmbits d'aplicació dels algorismes d'aprenentatge estadístic, així com les seues limitacions.

· Saber triar el mètode més adequat per a cada problema.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

El objetivo principal de la asignatura es el estudio y aplicación de las técnicas estadísticas detalladas en los contenidos. Cada una de las técnicas será abordada con el enfoque adecuado según el objetivo particular de la técnica en cuestión. Conocer el trasfondo de estas técnicas, ayudará a manejarlas y permitirá que el alumno sea capaz de decidir qué técnica es la más adecuada en situaciones reales.

 

 

Dades generals

Codi: 49236
Professor/a responsable:
NUEDA ROLDAN, MARIA JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,70
Crèdits pràctics: 0,70
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MATEMÀTIQUES
    Àrea: ESTADÍSTICA I INVESTIGACIÓ OPERATIVA
    Crèdits teòrics: 1,7
    Crèdits pràctics: 0,7
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix