Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Mathematical Analysis is one of the main branches of mathematics that encompasses the study of real and complex numbers, sequences and numerical series, functions, limits, continuity, derivation or integration. The contents which are dealt in Mathematical Analysis are tremendously important in order to understand the real processes that every applied science deals with. In particular, it should not be strange that many of the problems related to physics try to optimize a model that requires a detailed analysis framed in this important area of ¿¿mathematics. The subject "Advanced Mathematical Analysis and Applications" will allow the student to expand and put into practice the contents of Mathematical Analysis which were acquired in his/her previous academic training.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

General Competences

  • CG1 : Adquirir coneixements teòrics i pràctics avançats en càlcul numèric, modelització matemàtica, estadística i tractament de dades
  • CG2 : Comprendre, analitzar, avaluar i seleccionar teories científiques adequades i metodologies precises per a formular models matemàtics avançats
  • CG4 : Desenvolupar habilitats, estratègies, eines i tècniques d'aprenentatge en matemàtiques avançades adequades a la simulació de processos i sistemes en ciències experimentals
  • CG5 : Adquirir els coneixements informàtics necessaris per a ser capaç de'adaptar a la resolució de problemes científics en qualsevol àrea de ciències experimentals

 

Specific Competences

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE2 : Resoldre, mitjançant l'ús de tècniques de càlcul científic, problemes propis de matemàtiques i ciències experimentals planificant la seua resolució en funció de temps i recursos disponibles
  • CE3 : Adquirir la capacitat d'analitzar i gestionar dades que permeten donar informació útil per a la presa de decisions
  • CE4 : Aprendre eines matemàtiques avançades en l'àmbit del càlcul científic
  • CE5 : Comprendre les teories matemàtiques abstractes i la seua aplicació al càlcul científic
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir deuna informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

Ampliación de análisis real y complejo con aplicaciones en materia de aproximación.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

This main goal of this subject is to expand the contents of mathematical analysis acquired in previous formative stages. Some specific objectives are:

-Learn and know how to handle fundamental properties of the classes of complex functions of complex variables.

-Manage with ease the specific software to carry out a computational process and a graphic exploration of the classes of functions and transformations dealt with in the subject.

-Know and be able to apply the main theoretical contents related to Fourier series and approximation properties.

-Understand the scope of the basics of the wavelet theory and Shannon's sampling theorem.

-Know how to interpret the graphic and computational results derived from the implementation of specific computer practices.

 

 

General

Code: 49233
Lecturer responsible:
SEPULCRE MARTINEZ, JUAN MATIAS
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 0,96
Practical credits: 1,44
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: MATHEMATICS
    Area: MATHEMATICAL ANALYSIS
    Theoretical credits: 0,96
    Practical credits: 1,44
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught