Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Esta asignatura pretende ofrecer una aproximación introductoria a los principales conceptos y planteamientos teóricos que sustentan el conocimiento sobre la violencia de género. Asimismo, ofrece pautas acerca del recorrido histórico de los discursos y experiencias sobre la violencia de género.

La primera definición de violencia contra las mujeres la encontramos en la Declaración de las Naciones Unidas, de 1993: “Es todo acto de violencia basado en la pertenencia al sexo femenino que tenga un daño, o sufrimiento físico, sexual o psicológico para la mujer, tanto en la vida pública como en la privada”.

La violencia de género, también denominada en algunas legislaciones como feminicidio, incluye todo tipo de violencias ejercidas contra las mujeres por el hecho de serlo. Por ello esta declaración entiende dichas violencias como violaciones de los derechos humanos de las mujeres.
En la asignatura se abordarán contenidos sobre la violencia de género anterior y posterior a la Declaración de las Naciones Unidas.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i la igualtat entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de totes les persones, així com als valors propis d'una cultura de la pau.

 

General Competences

  • CG1 : Definir la violència de gènere i les seues causes des d'una perspectiva interdisciplinària.
  • CG2 : Identificar el context social i normatiu de la violència de gènere.
  • CG6 : Integrar el coneixement sobre la violència de gènere de manera interdisciplinària per a la seua aplicació en l'àmbit professional.

 

Specific Competences

  • CE1 : Detectar els canvis que presenta la violència de gènere al llarg de la història.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigit o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

  • Identificar los principales conceptos relacionados con la violencia de género.
  • Explicar las causas de la violencia de género.
  • Identificar los diferentes tipos y contenidos de la violencia de género.
  • Reconstruir los factores históricos de la violencia de género.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 49130
Lecturer responsible:
LOPEZ FERNANDEZ, CRISTINA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: CONTEMPORARY HUMANITIES
    Area: CONTEMPORARY HISTORY
    Theoretical credits: 0,4
    Practical credits: 0,4
  • Dept: SOCIOLOGY II
    Area: SOCIOLOGY
    Theoretical credits: 0,8
    Practical credits: 0,8
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught