Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asignatura pretende fijar las claves de la investigación en comunicación considerando las oportunidades que ofrece el entorno digital. Con la misma la/el estudiante comprenderá el proceso investigativo con base tecnológica y enfoque estratégico en entornos profesionales, y será capaz de aplicarlo en el ámbito académico. Profundiza en la integración de los diferentes elementos del plan de medición y en el análisis de los medios propios.
Forma parte del módulo, en la estructura de los estudios del Máster: "Investigación en comunicación digital y Medios digitales".
Este módulo está formado por dos materias: "Investigación y medición en el entorno digital" y "Medios publicitarios digitales".
Las asignaturas incluidas en las materias son: "Investigación en entornos digitales, Data y Analítica" y "Métricas de Marketing en el entorno digital", por un lado, y "Audiencias online y planificación de la publicidad en medios digitales", por otro.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals
- CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
- CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
- CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
- CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
- CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.
Competències generals
- CG1 : Dissenyar i executar plans de comunicació digital i campanyes de publicitat online que proporcionen solucions innovadores i responguen al pla estratègic de l'organització, amb una visió global, integrada, analítica i ètica.
- CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.
- CG3 : Formular i elaborar projectes de comunicació integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes acadèmiques o professionals sobre entorns digitals.
Competències Específiques
- CE11 : Examinar críticament i discriminar els mitjans digitals com a font d'informació i investigació en comunicació.
- CE12 : Analitzar i integrar les mètriques i eines analítiques necessàries per al seguiment i el control de l'eficàcia del màrqueting en entorns digitals, en general, i de la comunicació digital, en particular.
- CE21 : Incorporar els principis d'investigació i sistemes de mesurament en totes les fases d'un projecte de comunicació digital d'acord amb els objectius i usos concordes a la normativa.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Al final d'aquest ensenyament, l'alumnat haurà sigut capaç de:
- Deduir les claus de la investigació en comunicació digital i comparar l'aplicació de la investigació en comunicació digital professional i acadèmica.
- Dissenyar un pla de mesurament online amb proposta d'indicadors clau, revisió de metodologies i selecció adequada de les mètriques web.
- Comparar mètriques web amb les eines d'analítica adequades.
- Examinar críticament els tipus de fonts i les possibilitats de les dades dels entorns digitals valorant l'ús de models de predicció basats en Big Data.
- Elaborar informes d'analítica útils per a la presa de decisions en comunicació digital integrant els principis dels models de visualització de dades.
- Calcular i explicar els resultat de l'activitat del màrqueting amb una perspectiva estratègica.
- Identificar i examinar les mètriques de màrqueting rellevants en els models de negoci online.
- Determinar l'impacte de la gestió de màrqueting en el client i les seues conseqüències en el mercat.
- Recomanar les decisions a escometre en l'àmbit del màrqueting, tant estratègiques com tàctiques, fonamentades en indicadors quantitatius.
- Donar suport a la planificació i gestió de l'activitat del màrqueting en indicadors i sistemes d'informació.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
(Son los mismos que los recogidos en la memoria verificada).
Dades generals
Codi:
49109
Professor/a responsable:
Santa Soriano, Alba
Crèdits ECTS:
3,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
1,80
Departaments amb docència
-
Dep.:
LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Crèdits teòrics: 0,3
Crèdits pràctics: 0,3 -
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 0,3
Crèdits pràctics: 0,3
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN COMUNICACIÓ DIGITAL
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)