Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Aquesta assignatura abordarà l'estudi de la literatura anglesa medieval i renaixentista des d'una perspectiva contemporània. Es posarà especial émfasi en els avanços de la investigació relativa als períodes objecte d'estudi en aquesta assignatura: edicions recents, nous enfocaments crítics i la relació de les obres literàries amb altres fenòmens històrics, culturals i/o estètics.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències generals

  • CG1 : Adquirir coneixements avançats en contextos d'investigació científica i tecnològica altament especialitzats per a aconseguir una comprensió detallada i fonamentada dels aspectes teòrics, pràctics i metodològics en un o més camps d'estudi.
  • CG2 : Aplicar i integrar els coneixements adquirits, la seua comprensió, la seua fonamentació científica, així com la resolució de problemes, als diferents àmbits socials i a contextos multidisciplinaris altament especialitzats tant de caràcter investigador com professional.
  • CG3 : Avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d'estudi per a formular judicis a partir d'informació incompleta o limitada, incloent, quan calga i siga pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que es propose en cada cas.
  • CG4 : Ser capaços de predir i controlar l'evolució de situacions complexes mitjançant el desenvolupament de metodologies de treball innovadores adaptades a l'àmbit científic/ investigador, tecnològic o professional concret, en general multidisciplinari, en el qual es desenvolupe la seua activitat.
  • CG5 : Saber transmetre d'una manera clara i sense ambigüitats a un públic, especialitzat o no, els resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten.
  • CG6 : Desenvolupar l'autonomia suficient per a participar en projectes d'investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques del seu àmbit temàtic, en contextos interdisciplinaris i, en el seu cas, amb un alt component de transferència del coneixement.
  • CG7 : Ser capaços d'assumir la responsabilitat del seu propi desenvolupament professional i de la seua especialització en un o més camps d'estudi.

 

Competències Específiques

  • CE3 : Interpretar i analitzar, de manera exhaustiva i rigorosa, representacions culturals, textos literaris i lingüístics en l'àmbit dels Estudis Anglesos, així com la seua relació amb els moviments històrics, culturals i polítics en els quals es desenvolupen i amb el context contemporani.
  • CE7 : Adquirir autonomia progressiva en el procés d'aprenentatge que permeta la cerca de recursos i informació per a la realització de tasques d'investigació en el camp dels Estudis Anglesos.
  • CE9 : Ser capaç d'argumentar, qüestionar críticament i plantejar noves solucions a partir de l'anàlisi dels principals estudis crítics dins de l'àmbit dels estudis literaris, culturals i lingüístics en llengua anglesa.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

Upon successful completion of this course, students will be able to:
- Distinguish periods in the development of Medieval and Renaissance English Literature, situate specific authors and works within them, and define the most representative characteristics of these at an advanced level.
- To know and apply the latest methods and techniques of literary analysis in the field of research of Literary Studies of the delimited periods.
- To implement and develop processes of information search and ordering, as well as to carry out synthesis tasks from data concerning authors and works corresponding to the periods delimited in this subject.
- To analyze, in a critical way, specific works -or fragments of works- of literature corresponding to the periods delimited, applying an orderly and coherent method.
- Establish connections between the literary works studied and contemporary cultural phenomena.

En acabar amb èxit aquesta assignatura, els estudiants seran capaços de:

- Distingir períodes en el desenvolupament de la Literatura Anglesa Medieval i Renaixentista, situar en ells autors i obres específiques i definir les característiques més representatives d'aquestes a nivell avançat.

- Conèixer i aplicar els últims mètodes i tècniques d'anàlisi literària en el camp d'investigació dels Estudis Literaris dels períodes delimitats.

- Posar en marxa i desenvolupar processos de cerca d'informació i d'ordenació d'aquesta, així com d'efectuar labors de síntesis a partir de dades referents a autors i obres corresponents als períodes delimitats en aquesta assignatura.

- Analitzar, de manera crítica, obres concretes –o fragments d'obres– de la literatura corresponent als períodes delimitats, aplicant un mètode ordenat i coherent.

- Establir connexions entre les obres literàries estudiades i fenòmens culturals contemporanis.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Al finalitzar amb èxit aquesta assignatura, els estudiants seran capaços de:

- Distingir períodes en el desenvolupament de la Literatura Anglesa Medieval i Renaixentista, situar en ells autors i obres específiques i definir les característiques més representatives d'aquestes amb un nivell avançat.
- Conèixer i aplicar els últims mètodes i tècniques d'anàlisi literària en el camp d'investigació dels Estudis Literaris dels períodes delimitats.
- Posar en marxa i desenvolupar processos de cerca d'informació i d'ordenació d'aquesta, així com d'efectuar accions de síntesi a partir de dades referents a autors i obres corresponents als períodes delimitats en aquesta assignatura.
- Analitzar, de manera crítica, obres concretes –o fragments d'obres– de la literatura corresponent als períodes delimitats, aplicant un mètode ordenat i coherent.
- Establir connexions entre les obres literàries estudiades i fenòmens culturals contemporanis.

 

 

Dades generals

Codi: 48709
Professor/a responsable:
Sánchez Martí, Jordi
Crèdits ECTS: 4,50
Crèdits teòrics: 0,92
Crèdits pràctics: 0,88
Càrrega no presencial: 2,70

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA ANGLESA
    Àrea: FILOLOGIA ANGLESA
    Crèdits teòrics: 0,92
    Crèdits pràctics: 0,88
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix