Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La web actual y la computación en la nube suponen un cambio de paradigma en la forma de desarrollar aplicaciones y servicios para internet; desenvolverse cómodamente en los principales componentes de este nuevo paradigma es fundamental dentro de los objetivos generales del máster.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat per a projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica.
- CG10 : Capacitat per a aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, a més de la legislació, regulació i normalització de la informàtica.
- CG2 : Capacitat per a dirigir obres i instal·lacions de sistemes informàtics, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
- CG3 : Capacitat per a dirigir, planificar i supervisar equips multidisciplinaris.
- CG4 : Capacitat per al modelatge matemàtic, el càlcul i la simulació en centres tecnològics i d'enginyeria d'empresa, particularment en tasques de recerca, desenvolupament i innovació en tots els àmbits relacionats amb l'enginyeria en informàtica.
- CG6 : Capacitat per a la direcció general, tècnica i de projectes de recerca i per al desenvolupament i la innovació, en empreses i centres tecnològics de l'àmbit de l'enginyeria informàtica.
- CG7 : Capacitat per a posar en marxa, dirigir i gestionar processos de fabricació d'equips informàtics, amb garantia de la seguretat per a les persones i els béns, la qualitat final dels productes i l'homologació d'aquests.
- CG8 : Capacitat per a aplicar els coneixements adquirits, resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis i multidisciplinaris, i integrar aquests coneixements.
Competències específiques (CE)
- CE12 : Capacitat per a aplicar mètodes matemàtics, estadístics i d'intel·ligència artificial per a modelar, dissenyar i desenvolupar aplicacions, serveis, sistemes intel·ligents i sistemes basats en el coneixement.
- CE14 : Capacitat per a conceptualitzar, dissenyar, desenvolupar i avaluar la interacció persona-ordinador de productes, sistemes, aplicacions i serveis informàtics.
- CE15 : Capacitat per a la creaació i explotació d'entorns virtuals i per a la creació, gestió i distribució de continguts multimèdia.
- CE5 : Capacitat de comprendre i saber aplicar el funcionament i l'organització d'Internet, les tecnologies i els protocols de xarxes de nova generació, els models de components, el programari intermediari i els serveis.
- CE6 : Capacitat per a assegurar, gestionar, auditar i certificar la qualitat dels desenvolupaments, els processos, els sistemes, els serveis, les aplicacions i els productes informàtics.
- CE8 : Capacitat per a analitzar les necessitats d'informació que es plantegen en un entorn i dur a terme en totes les etapes el procés de construcció d'un sistema d'informació.
Habilitats/Destreses
- CB7 : Saber aplicar els coneixements adquirits i la capacitat de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb l'àrea d'estudi.
Competències transversals
- CT1 : Capacitat de pensament creatiu per a desenvolupar mètodes nous i originals.
- CT3 : Capacitat per a contribuir al desenvolupament futur de la informàtica.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ser capaç de projectar, calcular i dissenyar productes, processos i instal·lacions en tots els àmbits de l'enginyeria informàtica.
- Ser capaç d'aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins de contextos més amplis i multidisciplinaris, a més d'integrar aquests coneixements.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Explorar las distintas capas en las que se pueden ofrecer servicios a través de internet, así como la integración entre ellas.
- Obtener la capacidad para acceder a interfaces de programación de aplicaciones (API) de terceros y crear aplicaciones híbridas (mashups).
- Conocer las ventajas e inconvenientes de la computación en la nube como alternativa para ofrecer aplicaciones y servicios a través de internet.
- Saber aplicar los estándares existentes al desarrollo de aplicaciones web.
- Obtener la capacidad para configurar y explotar el software necesario para establecer sistemas de computación en la nube.
- Saber desenvolverse en el uso de otros elementos del diseño de servicios y aplicaciones en internet.
Dades generals
Codi:
47016
Professor/a responsable:
PEREZ SANCHO, CARLOS
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN ENGINYERIA INFORMÀTICA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)