Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

La asignatura se encuentra integrada en el plan de estudios del máster en Ingeniería Biomédica y proporciona conocimiento sobre los desafíos y problemáticas asociadas a la integración de sistemas en el campo de la salud, así como las estrategias, tecnologías y estándares utilizados para abordar y resolver dichas problemáticas.
La asignatura se encuentra integrada en el plan de estudios del máster en Ingeniería Biomédica y proporciona conocimiento sobre los desafíos y problemáticas asociadas a la integración y la interoperabilidad de sistemas de información en salud, así como las estrategias, tecnologías y estándares utilizados para abordar y resolver dichas problemáticas, permitiendo compartir información de manera efectiva y segura entre sistemas y aplicaciones utilizados en la atención médica.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT1 : Demostrar capacitats informàtiques i informacionals en l'àmbit de la salut.
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Adquirir capacitat d'anàlisi, síntesi i crítica.
  • CT4 : Adquirir capacitat d'organització i planificació

 

General Competences

  • CG1 : Comprendre i analitzar els problemes reals relacionats amb l'àmbit sanitari, en els quals l'enginyeria biomèdica pot oferir solucions eficaces i innovadores
  • CG3 : Dissenyar, desenvolupar i implantar productes i serveis originals relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, tenint en compte aspectes socials, funcionals i econòmics.
  • CG5 : Analitzar, avaluar i implementar tecnologies emergents en l'àmbit de l'Enginyeria Biomèdica.

 

Specific Competences

  • CE14 : Capacitat per a implementar les tecnologies d'integració de sistemes més utilitzades en l'àmbit sanitari

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

•    Saber resolver problemas de integración de sistemas en el ámbito de la salud
•    Identificar problemas de interoperabilidad entre sistemas heterogéneos en el ámbito sanitario
•    Implementar diferentes estrategias de integración en el ámbito de la salud
•    Aplicar los principales estándares y plataformas utilizadas actualmente para integrar aplicaciones sanitarias
•    Saber utilizar las tecnologías más extendidas para posibilitar la interoperabilidad de las aplicaciones sanitarias

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 43562
Lecturer responsible:
DE RAMON FERNANDEZ, ALBERTO ANTONIO
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: INFORMATION TECHNOLOGY AND COMPUTING
    Area: COMPUTER ARCHITECTURE
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught