Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

L'electrofisiologia és una disciplina científica dedicada a l'anàlisi dels fenòmens elèctrics que succeeixen en les persones. En el cas de l'electrofisiologia no invasiva existeixen diferents tècniques com l'electroencefalografia (EEG) o l'electromiografia (EMG), entre altres, que permeten l'estudi del comportament del sistema nerviós durant la realització de tasques motores i cognitives. En aquesta assignatures s'estudiaran les diferents tecnologies no invasives existents i les seues aplicacions. A més s'estudiaran tècniques d'estimulació electrofisiológica usades com complement de les tècniques de mesura en l'àmbit mèdic i de la rehabilitació.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT1 : Demostrar capacitats informàtiques i informacionals en l'àmbit de la salut.
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Adquirir capacitat d'anàlisi, síntesi i crítica.
  • CT4 : Adquirir capacitat d'organització i planificació

 

Competències generals

  • CG1 : Comprendre i analitzar els problemes reals relacionats amb l'àmbit sanitari, en els quals l'enginyeria biomèdica pot oferir solucions eficaces i innovadores
  • CG3 : Dissenyar, desenvolupar i implantar productes i serveis originals relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, tenint en compte aspectes socials, funcionals i econòmics.
  • CG5 : Analitzar, avaluar i implementar tecnologies emergents en l'àmbit de l'Enginyeria Biomèdica.
  • CG8 : Saber desembolicar en contextos multidisciplinaris i/o internacionals aportant solucions des del punt de vista de l'Enginyeria Biomèdica.

 

Competències Específiques

  • CE11 : Conéixer i comprendre el funcionament dels diferents sistemes de electrofisiología per al control motor en humans, per a poder experimentar amb tècniques d'estimulació i registre electrofisiológico

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

· Conéixer els aspectes principals de l'electroencefalografia (EEG) i la electromiografía (EMG)
· Estudiar altres eines com l'estimulació elèctrica funcional (FES), l'estimulació transcraneal per corrent directe (tDCS) o l'estimulació magnètica transcraneal (TMS).
· Conéixer com s'aplica la electrofisiología en l'àmbit de l'assistència i la rehabilitació.
· Saber implementar i combinar diferents tecnologies de electrofisiología en solucions d'assistència i rehabilitació

· Conéixer els aspectes principals de l'electroencefalografia (EEG) i la electromiografía (EMG)

· Estudiar altres eines com l'estimulació elèctrica funcional (FES), l'estimulació transcraneal per corrent directe (tDCS) o l'estimulació magnètica transcraneal (TMS).

· Conéixer com s'aplica la electrofisiología en l'àmbit de l'assistència i la rehabilitació.

· Saber implementar i combinar diferents tecnologies de electrofisiología en solucions d'assistència i rehabilitació

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

- Conéixer els aspectes principals de l'electroencefalografia (EEG) i l'electromiografia (EMG)
- Estudiar altres eines com l'estimulació elèctrica funcional (FES), l'estimulació transcraneal per corrent directe (tDCS) o l'estimulació magnètica
transcraneal (TMS).
- Conéixer com s'aplica l'electrofisiologia en l'àmbit de l'assistència i la rehabilitació.
- Saber implementar i combinar diferents tecnologies d'electrofisiologia en solucions d'assistència i rehabilitació

 

 

Dades generals

Codi: 43559
Professor/a responsable:
UBEDA CASTELLANOS, ANDRES
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: FÍSICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA DEL SENYAL
    Àrea: ENGINYERIA DE SISTEMES I AUTOMÀTICA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix