Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Assistance and rehabilitation robotics is a technological discipline that is currently booming both in the field of research and technology transfer. There are many cases of practical application of assistance and rehabilitation robotics to provide help, rehabilitation and assistance (including remote), both physical and cognitive, to patients and the elderly, with motor and/or cognitive disabilities and with special needs. In this subject, the main types of assistance and rehabilitation robots will be studied, as well as the main tools for their kinematic and dynamic analysis. The control algorithms used by these platforms will be discussed and different practical cases of application of this type of robot will be shown.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT1 : Demostrar capacitats informàtiques i informacionals en l'àmbit de la salut.
  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Adquirir capacitat d'anàlisi, síntesi i crítica.
  • CT4 : Adquirir capacitat d'organització i planificació

 

General Competences

  • CG1 : Comprendre i analitzar els problemes reals relacionats amb l'àmbit sanitari, en els quals l'enginyeria biomèdica pot oferir solucions eficaces i innovadores
  • CG3 : Dissenyar, desenvolupar i implantar productes i serveis originals relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, tenint en compte aspectes socials, funcionals i econòmics.
  • CG4 : Adaptar a entorns sanitaris relacionats amb l'enginyeria, fomentant el treball en equip, la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG5 : Analitzar, avaluar i implementar tecnologies emergents en l'àmbit de l'Enginyeria Biomèdica.
  • CG7 : Saber dirigir projectes relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei/producte

 

Specific Competences

  • CE8 : Experimentar amb la biomecànica humana i les seues implicacions en la robòtica d'assistència i rehabilitació, per a identificar, dissenyar i avaluar el comportament cinemàtic i dinàmic d'aquesta mena de dispositius.
  • CE9 : Conéixer els principals sistemes de control dels robots d'assistència i rehabilitació

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

· Conocer los principales tipos de tecnologías robóticas que se emplean en el ámbito de la asistencia y la rehabilitación.

· Estudiar los elementos estructurales básicos de exoesqueletos, prótesis y robots de asistencia: accionadores, sensores, materiales y componentes.

· Ser capaz de realizar el diseño cinemático y dinámico de un robot de asistencia o rehabilitación.

· Conocer los principios de la biomecánica humana y su importancia para generar patrones de movimiento del robot de asistencia o de rehabilitación.

· Conocer los principales esquemas utilizados para realizar el guiado y control de los robots de asistencia y de rehabilitación.

· Saber implementar Conocer el funcionamiento de las técnicas de control de robots de asistencia y de rehabilitación basadas en bioseñales.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 43557
Lecturer responsible:
JARA BRAVO, CARLOS ALBERTO
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: PHYSICS, ENGINEERING SYSTEMS AND SIGNAL THEORY
    Area: SYSTEMS ENGINEERING AND AUTOMATICS
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught