Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

This subject is a methodological approach to generate ideas and creative solutions focused on the development of devices, environments and work protocols in the healthcare field. Conceptual proposals will be created that are capable of assisting in the prevention, diagnosis and treatment of patients, promoting the improvement of people's health and quality of life.

Specifically, the course focuses on the Health Design Thinking methodology, a process that explores different ways of listening, observing and doing, placing people at the center of the design process. In this way, an educational immersion is proposed that will allow Biomedical Engineers to foster creativity, create and evaluate conceptual prototypes; all this through the use of tools to generate empathy and address new challenges.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

Transversal Competences

  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Adquirir capacitat d'anàlisi, síntesi i crítica.
  • CT4 : Adquirir capacitat d'organització i planificació

 

General Competences

  • CG1 : Comprendre i analitzar els problemes reals relacionats amb l'àmbit sanitari, en els quals l'enginyeria biomèdica pot oferir solucions eficaces i innovadores
  • CG2 : Aplicar el mètode científic en el plantejament i execució en els projectes relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica.
  • CG3 : Dissenyar, desenvolupar i implantar productes i serveis originals relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, tenint en compte aspectes socials, funcionals i econòmics.
  • CG4 : Adaptar a entorns sanitaris relacionats amb l'enginyeria, fomentant el treball en equip, la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG6 : Conéixer i aplicar en cada situació els compromisos ètics, mediambientals i socials vinculats a l'exercici de la professió de l'Enginyeria Biomèdica.
  • CG7 : Saber dirigir projectes relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei/producte
  • CG8 : Saber desembolicar en contextos multidisciplinaris i/o internacionals aportant solucions des del punt de vista de l'Enginyeria Biomèdica.

 

Specific Competences

  • CE4 : Conéixer i analitzar mètodes projectuals, que permeten dissenyar i desenvolupar dispositius mèdics viables des del punt de vista tècnic, econòmic i social

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

· Saber aplicar métodos proyectuales enfocados al desarrollo de productos sanitarios dispositivos médicos que capaciten para crear, dirigir y evaluar ideas de forma eficaz que permita obtener productos originales e innovadores.

· Diseñar productos sanitarios dispositivos médicos creativos que cubran las necesidades médicas concretas (rehabilitación, instrumentación médica, etc.).

· Montar y evaluar prototipos conceptuales de forma rápida y eficaz.

· Analizar y valorar la calidad de los productos sanitarios dispositivos médicos (biocompatibilidad, funcionalidad, certificación, etc.).

· Analizar casos de éxito de productos sanitarios dispositivos médicos de alto impacto social.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

· Know and analyze project methods, which allow designing and developing viable medical devices from a technical, economic and social point of view.

· Design creative medical devices that meet the proposed medical needs.

· Assemble and evaluate conceptual prototypes quickly and efficiently.

. Test and analyze the viability of the conceptual proposals developed.

 

 

General

Code: 43553
Lecturer responsible:
ESCLAPES JOVER, FRANCISCO JAVIER
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: GRAPHIC EXPRESSION, COMPOSITION AND PROJECTS
    Area: GRAPHIC EXPRESSION IN ENGINEERING
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught