Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Aquesta assignatura és una aproximació metodològica per a generar idees i solucions creatives enfocades al desenvolupament de dispositius, entorns i protocols de treball en l'àmbit sanitari. Es crearan propostes conceptuals que siguen capaces d'assistir en la prevenció, el diagnòstic i el tractament dels pacients, impulsant la millora de la salut i qualitat de vida de les persones.

Concretament, l'assignatura se centra en la metodologia Health Design Thinking, procés que explora diferents maneres d'escoltar, observar i fer, situant a les persones en el centre del procés de disseny. D'aquesta manera, es proposa una immersió educativa que permetrà als Enginyers Biomèdics fomentar la creativitat, crear i avaluar prototips conceptuals; tot això mitjançant l'ús d'eines per a generar empatia i abordar nous desafiaments.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT2 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.
  • CT3 : Adquirir capacitat d'anàlisi, síntesi i crítica.
  • CT4 : Adquirir capacitat d'organització i planificació

 

Competències generals

  • CG1 : Comprendre i analitzar els problemes reals relacionats amb l'àmbit sanitari, en els quals l'enginyeria biomèdica pot oferir solucions eficaces i innovadores
  • CG2 : Aplicar el mètode científic en el plantejament i execució en els projectes relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica.
  • CG3 : Dissenyar, desenvolupar i implantar productes i serveis originals relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, tenint en compte aspectes socials, funcionals i econòmics.
  • CG4 : Adaptar a entorns sanitaris relacionats amb l'enginyeria, fomentant el treball en equip, la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG6 : Conéixer i aplicar en cada situació els compromisos ètics, mediambientals i socials vinculats a l'exercici de la professió de l'Enginyeria Biomèdica.
  • CG7 : Saber dirigir projectes relacionats amb l'Enginyeria Biomèdica, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei/producte
  • CG8 : Saber desembolicar en contextos multidisciplinaris i/o internacionals aportant solucions des del punt de vista de l'Enginyeria Biomèdica.

 

Competències Específiques

  • CE4 : Conéixer i analitzar mètodes projectuals, que permeten dissenyar i desenvolupar dispositius mèdics viables des del punt de vista tècnic, econòmic i social

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i #enfrontar a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

· Saber aplicar mètodes projectuals enfocats al desenvolupament de productes sanitaris dispositius metges que capaciten per a crear, dirigir i avaluar idees de manera eficaç que permeta obtindre productes originals i innovadors.

· Dissenyar productes sanitaris dispositius mèdics creatius que cobrisquen les necessitats mèdiques concretes (rehabilitació, instrumentació mèdica, etc.).

· Muntar i avaluar prototips conceptuals de manera ràpida i eficaç.

· Analitzar i valorar la qualitat dels productes sanitaris dispositius metges (biocompatibilitat, funcionalitat, certificació, etc.).

· Analitzar casos d'èxit de productes sanitaris dispositius metges d'alt impacte social.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

· Conéixer i analitzar mètodes projectuals, que permeten dissenyar i desenvolupar dispositius mèdics viables des del punt de vista tècnic, econòmic i social.

· Dissenyar dispositius mèdics creatius que cobrisquen les necessitats mèdiques proposades.

· Muntar i avaluar prototips conceptuals de manera ràpida i eficaç.

. Testar i analitzar la viabilitat de les propostes conceptuals desenvolupades.

 

 

Dades generals

Codi: 43553
Professor/a responsable:
ESCLAPES JOVER, FRANCISCO JAVIER
Crèdits ECTS: 3,00
Crèdits teòrics: 0,60
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 1,80

Departaments amb docència

  • Dep.: EXPRESSIÓ GRÀFICA, COMPOSICIÓ I PROJECTES
    Àrea: EXPRESSIÓ GRÀFICA DE L'ENGINYERIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix