Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

El Trabajo Fin de Máster (TFM) consiste en la realización de un proyecto en el ámbito de la inteligencia artificial, en el que se integren todas las competencias y habilidades adquiridas en las distintas asignaturas cursadas en el Máster en Inteligencia Artificial. El trabajo será individual y bajo la dirección de uno o varios tutores que tendrán la labor de orientar y aconsejar al alumno en cada una de las fases del desarrollo del proyecto. El TFM será presentado y defendido ante un tribunal universitario, mediante exposición pública.


El TFM tiene dos objetivos principales. Por una parte, el alumno tiene la oportunidad de profundizar en el estudio de un tema de su interés. Por otra, le permite desarrollar competencias y habilidades fundamentales, tales como la capacidad de planificar un proceso, resolver problemas, analizar e interpretar resultados, o defender propuestas mediante una comunicación eficiente, entre otras.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de liderar projectes relacionats amb la intel·ligència artificial, així com dirigir equips de treball.
  • CT2 : Demostrar destreses informàtiques i informacionals en l'àmbit de la intel·ligència artificial.
  • CT3 : Demostrar habilitats en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb la intel·ligència artificial.
  • CG10 : Ser capaç d'utilitzar els principis de l'enginyeria i les modernes tecnologies informàtiques per a investigar, dissenyar, implementar noves aplicacions de la intel·ligència artificial.
  • CG2 : Ser capaç de desenvolupar i aprendre de forma acte-dirigida o autònoma temes relacionats amb la intel·ligència artificial
  • CG3 : Saber desembolicar-se en contextos multidisciplinaris i/o internacionals aportant solucions des del punt de vista de la intel·ligència artificial.
  • CG4 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a la intel·ligència artificial.
  • CG5 : Saber gestionar la informació i els recursos disponibles relacionats amb intel·ligència artificial.
  • CG6 : Ser capaç d'adaptar-se a entorns relacionats amb la intel·ligència artificial, fomentant el treball en equip, la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG7 : Ser capaç d'adaptar-se a la constant evolució de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços técnicocientíficos relacionats amb la intel·ligència artificial.
  • CG8 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis relacionats amb la intel·ligència artificial, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG9 : Saber dirigir projectes relacionats amb la intel·ligència artificial, complint la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.

 

Competències Específiques

  • CE22 : Dissenyar, desenvolupar, presentar i defensar, individualment davant un tribunal universitari, un treball integral sobre intel·ligència artificial en el qual se sintetitzen els coneixements adquirits en els ensenyaments.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

- Dissenyar, desenvolupar, presentar i defensar, individualment davant un tribunal universitari, un treball integral relacionat amb la intel·ligència artificial en el qual se sintetitzen els coneixements adquirits en els ensenyaments.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Diseñar, desarrollar, presentar y defender, individualmente ante un tribunal universitario, un trabajo integral relacionado con la inteligencia artificial en el que se sinteticen los conocimientos adquiridos en las enseñanzas.

 

 

Dades generals

Codi: 43511
Professor/a responsable:
CAZORLA QUEVEDO, MIGUEL ANGEL
Crèdits ECTS: 9,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 0,90
Càrrega no presencial: 8,10

Departaments amb docència

  • Dep.: TECNOLOGIA INFORMATICA I COMPUTACIO
    Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,22
  • Dep.: FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
    Àrea: ENGINYERIA DE SISTEMES I AUTOMATICA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,22
  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,22
  • Dep.: CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
    Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0,24
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix