Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Para el usuario final, uno de los aspectos más decisivos al valorar una aplicación móvil es su interfaz. Una interfaz mal diseñada o que funcione mal puede llevar a una valoración muy negativa de la aplicación aunque internamente esté perfectamente diseñada e implementada.
En esta asignatura se van a introducir los fundamentos del desarrollo y diseño de interfaces móviles en iOS y Android. Se verán las tecnologías básicas propias de cada plataforma y también se introducirán brevemente los principios de diseño de interfaz que debería cumplir toda aplicación móvil.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
- CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
- CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
- CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
- CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
- CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
- CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
- CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
- CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
- CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
- CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.
Competències específiques (CE)
- CE2 : Dissenyar i desenvolupar interfícies d'aplicacions per a dispositius mòbils, respectant la guia d'estil de les diverses plataformes i d'acord amb criteris d'usabiltat, accessibilitat i adaptabilitat.
- CE7 : Conèixer i aplicar els diversos enfocaments i tecnologies per a generar gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS
Competències transversals
- CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències generals
- CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
- CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
- CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
- CG4 : Ser capaços de desenvolupar aplicacions en equips multidisciplinaris, integrant els diferents elements necessaris per a l'obtenció d'un producte final (disseny gràfic, localització, etc.).
- CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
- CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
- CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
- CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.
Competències Específiques
- CE2 : Dissenyar i desenvolupar interfícies d'aplicacions per a dispositius mòbils respectant la guia d'estil de les diferents plataformes, atenent criteris d'usabilitat, accessibilitat i adaptabilitat.
- CE7 : Conèixer i aplicar els diferents enfocaments i tecnologies per a la generació de gràfics i animacions 2D/3D en aplicacions per a dispositius mòbils.
Competències bàsiques
- CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
- CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
- CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
- CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Ser capaç de dissenyar interfícies d'aplicacions mòbils, respectant la guia d'estil de les plataformes i segons criteris d'usabilitat i accessibilitat.
- Ser capaç de dissenyar i desenvolupar aplicacions amb una interfície que s'adapte a diferents tipus de dispositius.
- Ser capaç de crear interfícies personalitzades, dinàmiques i efectives.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
-
Ser capaz de implementar una interfaz de usuario básica en Android: conocer el ciclo de vida de una aplicación y el modelo de navegación, los controles básicos, los layouts
-
Ser capaz de implementar una interfaz de usuario básica en iOS: los controladores, las vistas y controles básicos, el autolayout, las tablas
- Conocer aspectos avanzados en el desarrollo de interfaces Android y ser capaz de implementarlos: personalización de componentes, estilos, notificaciones, detección de gestos, widgets
- Conocer aspectos avanzados en el desarrollo de interfaces iOS y ser capaz de implementarlos: reconocimiento de gestos, gráficos y animación, controladores y vistas avanzados
Dades generals
Codi:
43282
Professor/a responsable:
Colomina Pardo, Otto
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6 -
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)