Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Esta asignatura pretende servir de introducción al desarrollo de aplicaciones y servicios para dispositivos móviles, tanto desde el punto de vista de las herramientas y tecnologías de software como de las de redes de comunicaciones.

En el ámbito del desarrollo de software se introducirán los lenguajes de desarrollo y las plataformas software (frameworks, librerías del sistema,...) más comunes en la actualidad: iOS y Android. Se hará una introducción a Objective-C y a Java para Android. También se tomará contacto con los entornos de desarrollo típicos de cada plataforma.

En cuanto al hardware y la tecnología de comunicaciones, se hará una revisión de las principales características de los dispositivos existentes en la actualidad, las tecnologías de conectividad móvil (3G, 4G, Wifi, Bluetooth), los protocolos de comunicación en red (TCP, UDP, SIP) y los servicios de comunicaciones (VoIP y otros).

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals, relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG10 : Saber projectar, dissenyar, desenvolupar, implantar i mantenir productes, aplicacions i serveis per a dispositius mòbils, tenint en compte aspectes tècnics, econòmics i d'eficiència.
  • CG11 : Saber dirigir els projectes relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils, complint-ne la normativa vigent i assegurant la qualitat del servei.
  • CG2 : Ser capaç de treballar i aprendre de manera autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG4 : Ser eficient en contextos pluridisciplinaris o internacionals, aportant-hi solucions des del punt de vista de les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements propis.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, els resultats i les conclusions de l'exercici professional a públics especialitzats i no especialitzats, de manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip, amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaç d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Conèixer les característiques particulars dels dispositius mòbils i la repercussió que tenen en el disseny i desenvolupament d'aplicacions per a aquests dispositius.
  • CE3 : Seleccionar i utilitzar les tecnologies, eines i plataformes més adequades per a desenvolupar una aplicació per a dispositius mòbils.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

MÀSTER UNIVERSITARI EN DESENVOLUPAMENT DE PROGRAMARI PER A DISPOSITIUS MÒBILS

 

Competències transversals

  • CT1 : Ser capaç de rebre i transmetre informació en altres idiomes, principalment anglès.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències generals

  • CG1 : Saber aplicar els coneixements adquirits a problemes reals relacionats amb les aplicacions per a dispositius mòbils.
  • CG2 : Ser capaços de treballar i aprendre de forma autodirigida o autònoma.
  • CG3 : Adaptar-se a noves situacions, en entorns nous o poc coneguts, fomentant la creativitat, la capacitat crítica i l'esperit emprenedor.
  • CG5 : Conèixer i aplicar en cada situació les responsabilitats socials, ètiques i legals vinculades a l'aplicació dels coneixements.
  • CG6 : Saber comunicar els coneixements, resultats i conclusions del seu acompliment professional a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • CG7 : Gestionar la informació i els recursos disponibles.
  • CG8 : Ser capaç de treballar en equip amb iniciativa i esperit col·laborador.
  • CG9 : Ser capaços d'adaptar-se a l'ambient canviant propi de la disciplina i de comprendre i aplicar els nous avanços tecnicocientífics relacionats amb els dispositius mòbils.

 

Competències Específiques

  • CE1 : Conèixer les característiques particulars dels dispositius mòbils, i la seua repercussió en el disseny i desenvolupament d'aplicacions destinades a ells.
  • CE3 : Seleccionar i utilitzar les tecnologies, eines i plataformes més adequades per al desenvolupament d'una aplicació per a dispositius mòbils.

 

Competències bàsiques

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conéixer les diverses alternatives per a crear continguts destinats a dispositius mòbils.
  • Conéixer les característiques particulars dels dispositius mòbils i la repercussió en el disseny i desenvolupament d'aplicacions destinades a aquests.
  • Ser capaç de seleccionar les tecnologies més adequades per al desenvolupar una aplicació determinada.
  • Ser capaç d'utilitzar diferents eines de desenvolupament d'aplicacions per a mòbils.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

  • Adquirir una visión introductoria de las plataformas de desarrollo móvil Android e iOS
  • Aprender las bases de los lenguajes Kotlin y Swift para el desarrollo de aplicaciones móviles en Android e iOS respectivamente
  • Conocer las diferentes arquitecturas, protocolos y servicios de las redes de comunicación móvil

 

 

Dades generals

Codi: 43281
Professor/a responsable:
Colomina Pardo, Otto
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: TECNOLOGIA INFORMATICA I COMPUTACIO
    Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
    Àrea: TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
    Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
    Crèdits teòrics: 0,6
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix