Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Sense dades
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
EXPERT EN GUIA TURÍSTIC
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
 - CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
 - CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
 - CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
 - CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
 - CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
 - CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
 - CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
 - CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
 - CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
 - CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
 - CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
 - CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
 
ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I GUIA TURÍSTIC
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
 - CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
 - CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
 - CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
 - CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
 - CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
 - CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
 - CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
 - CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
 - CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
 - CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
 - CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
 - CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
 
MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
 - CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
 - CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
 - CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
 - CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
 - CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
 - CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
 - CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
 - CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
 - CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
 - CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
 - CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
 - CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
 
MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
 - CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
 - CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
 - CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
 - CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
 - CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
 - CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
 - CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
 - CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
 - CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
 - CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
 - CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
 - CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
 
EXPERT/A EN GUIA TURÍSTIC
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
 - CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
 - CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
 - CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
 - CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
 - CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
 - CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
 - CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
 - CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
 - CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
 - CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
 
ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I GUIA TURÍSTIC
Competències generals
- CG1 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG2 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements previs i els que adquirisquen en els cursos al seu treball de guia d'una forma professional, honesta i eficaç.
 - CG3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar les dades més adequades en cada àmbit de treball i en cada situació.
 - CG4 : Que siguen capaços de desenvolupar les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre projectes posteriors amb un alt grau d'autonomia.
 
Competències Específiques
- CE1 : Que els alumnes adquirisquen destreses per a ser capaces d'oferir la informació, orientació i assistència turística als clients de circuits, rutes i itineraris.
 - CE10 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb diferents tècniques d'animació del patrimoni per a emprar en diferents situacions.
 - CE11 : Que els alumnes coneguen amb detall la Reglamentació turística sobre la figura del guia.
 - CE12 : Que siguen capaços de guiar a un grup en forma adequada, en diferents circumstàncies (en bus, a peu, en ruta, o dins de recursos patrimonials) emprant totes les destreses de gestió, informació i comunicació necessàries.
 - CE2 : Que estiguen familiaritzats amb les estratègies d'atenció al client, tècniques d'acolliment, i desenvolupen habilitats socials per a l'òptima interacció guia-usuari; també amb la gestió de queixes i conflictes.
 - CE3 : Que els alumnes sàpien com escometre les tasques per a la preparació i desenvolupament d'itineraris turístics: entenent les diferents característiques i tipologia d'itineraris.
 - CE4 : Que s'entenga la necessitat d'adequar els itineraris a les motivacions i peculiaritats del grup; així com la conveniència de planificació visites turístiques, adaptant-se a les circumstàncies: de l'entronitze ambiental, de l'estat del grup, calendari, horaris i recorreguts.
 - CE5 : Que els alumnes dominen les tècniques de conducció de grups, tècniques de comunicació i la gestió de serveis.
 - CE6 : Que els alumnes siguen capaços d'emprar les tècniques més eficaces per a aconseguir una comunicació oral efectiva; emprant no solament la paraula sinó també la comunicació gestual.
 - CE7 : Que s'entenga la importància d'estructurar l'ordre i presentació dels arguments, la planificació de la intervenció i les eines per a fer-la més eficaç: manteniment de l'atenció i el contacte amb el grup, modulació de la veu segons les circumstàncies requerides.
 - CE8 : Que els alumnes estiguen familiaritzats amb l'ús de Tecnologies de la Informació i comunicació per a la captació i gestió de la informació necessària per al treball de guia. Cartografia, webs bàsiques, altres mitjans i suports.
 - CE9 : Que sàpien identificar i manejar de les fonts d'informació bàsiques i complementàries per a la preparació de circuits, rutes, senderes i itineraris. Suports bibliogràfics tradicionals, webgrafía, xarxa de tourist info, etc.
 
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Sense dades
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Sense dades
Dades generals
        Codi:
        36383
        
        Professor/a responsable:
            Navalón García, María del Rosario
        
        
            
                Crèdits ECTS:
5,00                
            
            
                Crèdits teòrics:
1,50                
                Crèdits pràctics:
0,00                
                Càrrega no presencial:
3,50            
        
    
Departaments amb docència
- 
                        Dep.:
Anàlisi Geogràfica Regional i Geografia Física                        
Àrea: ANALISI GEOGRAFICA REGIONAL
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta. - 
                        Dep.:
Institut Universitari d'Investigacions Turístiques (10.17)                        
Àrea: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA))
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 0 
Estudis en què s'imparteix
- 
                                    
                                        EXPERT/A EN GUIA TURÍSTIC
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
 - 
                                    
                                        MÀSTER EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
 - 
                                    
                                        EXPERT EN GUIA TURÍSTIC
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
 - 
                                    
                                        ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I GUIA TURÍSTIC
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
 - 
                                    
                                        MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT EN GUIA TURÍSTIC I INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
 - 
                                    
                                        ESPECIALISTA EN INTERPRETACIÓ DEL PATRIMONI I GUIA TURÍSTIC
                                    
                                    
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIES (Curs: 1)
 

