Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asignatura Programación Avanzada y Estructuras de Datos se cursa durante el primer cuatrimestre del segundo curso del Grado en Ingeniería en Inteligencia Artificial. En esta asignatura se introduce C++ como representante de los lenguajes de nivel medio, por lo que se recomienda haber superado la asignatura Programación II y manejar con soltura la programación orientada a objetos en Python.
Esta asignatura se cursa en paralelo con Algoritmia y Optimización, con la que comparte contenidos sobre complejidad espacial y temporal de los algoritmos.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals
- CT01 : Utilitzar de manera habitual les eines informàtiques, així com les tecnologies de la informació i les comunicacions, en tot el seu acompliment professional.
- CT02 : Comunicar de manera oral i escrita transmetent informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Competències generals
- CG2 : Conéixer, seleccionar i aplicar mètodes dels diferents camps de la intel·ligència artificial per a la resolució de problemes d'enginyeria.
- CG3 : Analitzar fonts documentals i adquirir coneixements de l'àmbit de la intel·ligència artificial per a seguir els últims avanços en aquesta àrea, determinar la seua aplicabilitat per a la resolució de problemes i #adaptar a nous escenaris futurs.
- CG4 : Obtindre solucions eficients, òptimes i/o probables aplicant els principis propis de l'enginyeria i el mètode científic, descrivint de forma adequada el problema i realitzant una avaluació sòlida de la proposta
- CG7 : Resoldre problemes d'intel·ligència artificial nous o multidisciplinàries, mostrant iniciativa i originalitat en el desenvolupament, després d'analitzar i entendre les especificacions plantejades
- CG8 : Concebre, desenvolupar i implantar sistemes d'intel·ligència artificial tenint en compte aspectes de qualitat i seguretat, dins del marc normatiu, a més d'atendre criteris mediambientals i d'ús racional, ètic i eficient de recursos i informacióndas
Competències Específiques
- CE3 : Seleccionar i implementar de manera eficient els tipus i estructures de dades més adequades per a la resolució de problemes d'intel·ligència artificial
- CE4 : Escriure programes robustos mitjançant llenguatges de programació d'alt i mitjà nivell que utilitzen eficientment la memòria aplicant els tipus de dades i els mètodes de gestió de memòria adequats
Competències bàsiques
- CB1 : Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es recolza en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi
- CB2 : Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen #demostrar per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi
- CB5 : Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
1. Implementar estructures de dades bàsiques com a llestes, arbres i grafs, especialment amb llenguatges de programació de nivell mitjà.
2. Distingir entre les representacions alternatives d'una abstracció de dades i raonar sobre la solució triada quant a cost computacional es refereix.
3. Organitzar un determinat volum de dades de la forma més racional possible en funció dels requeriments del problema a resoldre.
4. Aplicar els tipus abstractes de dades bàsiques apreses a problemes pràctics reals en el context de solucions amb rendiment crític en la intel·ligència artificial.
5. Avaluar cada representació d'un tipus abstracte de dades en funció del seu consum de recursos determinat mitjançant l'eficiència espacial i l'eficiència temporal.
6. Connectar els elements fonamentals del paradigma orientat a objectes amb els detalls de disseny i implementació de les estructures de dades.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
1. Comprender el concepto de tipo abstracto de datos y la separación entre especificación e implementación
2. Emplear los mecanismos de abstracción presentes en la programación orientada a objetos que posibilitan dicha separación
3. Estudiar la complejidad espacial y temporal de diferentes representaciones e implementaciones de un tipo abstracto de datos, y ser capaz de elegir la más adecuada en un contexto determinado
4. Conocer las propiedades e implementaciones de diferentes tipos abstractos de datos: tipos lineales, conjuntos, árboles, grafos, etc.
5. Saber seleccionar la mejor estructura de datos para resolver un problema determinado
6. Conocer el funcionamiento de la gestión de la memoria (tipado, punteros, heap, pila, etc.) en lenguajes de programación de nivel medio (C++)
7. Implementar diferentes tipos abstractos de datos con lenguajes de programación de nivel medio (C++)
Dades generals
Codi:
33661
Professor/a responsable:
Sánchez Cartagena, Víctor Manuel
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA EN INTEL·LIGÉNCIA ARTIFICIAL
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 2)