Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

L'assignatura de Fonaments Matemàtics de l'Enginyeria III es una assignatura de formació bàsica al grau d'Enginyeria Civil. S'imparteix durant el segon quatrimestre del primer curs.

És requisit previ de l'assignatura Enginyeria Portuària i Costanera, la qual forma part de la matèria d'Enginyeria de les Construccions Civils, que es cursa al quart curs (seté quatrimestre).

 

RELACIÓ AMB ELS OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE (ODS):


ODS 04 - Educació de qualitat
ODS 08 - Treball decent i creixement econòmic
ODS 09 - Indústria, innovació i infraestructures

 


DIGITALITZACIÓ:


• Ús de Moodle per organitzar el material docent, la planificació, i la realització i enviament de tasques.
• Ús de Python per resoldre problemes matemàtics a l'àmbit de l'enginyeria civil, mitjançant l'aplicació de mètodes numèrics i la realització d'anàlisis estadístics.

 

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguen plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per a aplicar els coneixements sobre: àlgebra lineal; geometria; geometria diferencial; càlcul diferencial i integral; equacions diferencials i en derivades parcials; mètodes numèrics; algorítmica numèrica; estadística i optimització.
  • CG3 : Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria.

 

Competències Generals (Objetius)

  • O1 : Capacitació científica-tècnica per a l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic d'Obres Públiques i coneixement i exercici de les funcions d'assessoria, anàlisi, planificació, disseny, càlcul, projecte, direcció, construcció, gestió, manteniment, conservació i explotació en l'àmbit de l'Enginyeria Civil.
  • O2 : Comprensió dels múltiples condicionaments de caràcter tècnic i legal que es plantegen en la construcció d'una obra pública, i capacitat per a empl aconseguir la major eficàcia en la construcció dins del respecte pel medi ambient i la protecció de la seguretat i salut dels treballadors i usuaris de l'obra pública.posició ¿Memòria LGTBIQ+ a Alacant¿Comprensión de los múltiples condicionamientos de carácter técnico y legal que se plantean en la construcción de una obra pública, y capacidad para emplear métodos contrastados y tecnologías acreditadas, con la finalidad de conseguir la mayor eficacia en la construcción dentro del respeto por el medio ambiente y la protección de la seguridad y salud de los trabajadores y usuarios de la obra pública.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitació cientificotècnica per a ser enginyer tècnic d'obres públiques i coneixement i exercici de les funcions d'assessoria, anàlisi, planificació, disseny, càlcul, projecte, direció, construcció, gestió, manteniment, conservació i explotació en l'àmbit de l'enginyeria civil.
  • Comprensió dels múltiples condicionaments de caràcter tècnic i legal que es plantegen en la construcció d'una obra pública, i capacitat per a emprar mètodes contrastats i tecnologies acreditades, amb la finalitat d'aconseguir la major eficàcia en la construcció, dins del respecte al medi ambient i la protecció de la seguretat i salut dels treballadors i usuaris de l'obra pública.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

  1. Assumir la necessitat i utilitat dels mètodes numèrics en l'enginyeria civil.
  2. Posseir una perspectiva de conjunt dels mètodes numèrics per al disseny i càlcul en enginyeria civil.
  3. Comparar l'eficiència dels diferents mètodes numèrics.
  4. Conèixer la convergència teòrica i pràctica dels mètodes (consistència, estabilitat, estudi de l'error).
  5. Saber analitzar i deduir algorismes.
  6. Adquirir habilitats amb la calculadora, ordinador i programari per a la resolució de problemes mitjançant mètodes numèrics.
  7. Posseir destresa en la interpretació, representació i presentació de resultats numèrics. Saber donar als resultats el significat correcte, dins del problema que s'intenta resoldre, contrastant amb altres fonts d'informació.
  8. Saber discriminar entre els objectius d'una anàlisi estadística: descriptiva o inferencial.
  9. Saber distingir entre una població estadística i una mostra de la mateixa.
  10. Sintetitzar i descriure una gran quantitat de dades seleccionant els estadístics adequats al tipus de variables i analitzar les relacions existents entre elles.
  11. Assumir la necessitat i utilitat de l'Estadística com a eina en el seu exercici professional.
  12. Conèixer la base probabilística de la inferència estadística.
  13. Saber estimar paràmetres desconeguts d'una població a partir d'una mostra.
  14. Conèixer els principis i aplicacions dels contrastos d'hipòtesis estadístiques.
  15. Comparar dues poblacions a partir de paràmetres característics i desconeguts de les mateixes.
  16. Formular problemes reals en termes estadístics (estimació de paràmetres, contrastos d'hipòtesis, etc.) i aplicar la inferència estadística a la seva resolució.
  17. Conèixer els principis bàsics i aplicabilitat de tècniques relatives al control de la qualitat.
  18. Conèixer els principis generals dels models probabilístics més usuals.
  19. Posseir les destreses en el maneig de taules, calculadores i paquets estadístics.

 

 

Dades generals

Codi: 33508
Professor/a responsable:
SAYOL ESPAÑA, JUAN MANUEL
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,00
Crèdits pràctics: 2,40
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
    Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0
  • Dep.: MATEMATICA APLICADA
    Àrea: MATEMATICA APLICADA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 2,4
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix