Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

L'assignatura pretén oferir a l'alumnat de manera sintètica els coneixements i instruments per a comprendre la realitat d'Europa, incidint en els aspectes territorials dels plans socioecològic, polític i econòmic. La construcció política d'Europa, els desequilibris i disparitats regionals o la diversitat dels espais europeus, constitueixen els objectes principals d'estudi.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG10 : Compromís ètic amb la sostenibilitat, el respecte als drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els valors democràtics, la multiculturalitat, la pau.
  • CG3 : Capacitat per a gestionar adequadament la informació, especialment, amb l'ús de la TIC.
  • CG4 : Capacitat per a fer treballs de manera individual o en equip segons el context i la situació.
  • CG5 : Capacitat d'aprenentatge autònom i d'adaptació a noves situacions.
  • CG6 : Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
  • CG8 : Actitud sistèmica de cura i precisió en el treball.

 

Competències específiques (CE)

  • CE2 : Capacitat per a comprendre i usar adequadament els conceptes, la metodologia i les tècniques de la geografia i l'ordenació del territori.
  • CE3 : Capacitat per a comprendre i utilitzar adequadament els conceptes d'altres disciplines, especialment de la història, l'economia, el dret i la urbanística.
  • CE4 : Capacitat per a combinar les dimensions temporal i espacial en l'anàlisi i la interpretació del territori.
  • CE5 : Capacitat per a llegir i interpretar adequadament la informació territorial continguda en quadres estadístics, gràfics, mapes, plànols, imatges de satèl·lit.
  • CE6 : Capacitat per a transformar i sintetitzar la informació territorial en taules estadístiques, gràfics, mapes o plànols.
  • CE7 : Capacitat per a determinar i interpretar els elements del territori que es considere segons l'escala d'anàlisi.
  • CE8 : Capacitat per a analitzar el territori com un sistema complex, interrelacionat i interdependent.
  • CE9 : Capacitat per a exposar i transmetre coneixements relacionats amb l'anàlisi del territori de manera ordenada, senzilla i clara, adequada al context.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Descriure i explicar la nova territorialitat d'Europa a partir d'un plantejament territorial dinàmic i diacrònic.
  • Aportar un plantejament territorial i ambiental per a explicar l'anàlisi dels recursos fisicoecològics i humans del territori europeu.
  • Conèixer les relacions  i interdependència en el procés d'ampliació de la Unió Europea cap als Països d'Europa Central i Oriental (PECOS).
  • Constatar la diversitat regional intraeuropea.
  • Identificar els factors de diferenciació regional.
  • Analitzar els desequilibris i desigualtats de dues grans unitats geopolítiques com són Rússia i la Unió Europea. 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

- Descriure i explicar la realitat geogràfica d'Europa a partir d'un plantejament dinàmic.
- Estudi d'Europa com a espai social i ecològic.
- Analitzar la diversitat regional d'Europa. Europa com a espai de desequilibris i desigualtats.
- Conèixer el procés de construcció d'una entitat política europea.

 

 

Dades generals

Codi: 33020
Professor/a responsable:
BAÑOS CASTIÑEIRA, CARLOS JAVIER
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL I GEOGRAFIA FÍSICA
    Àrea: ANÀLISI GEOGRÀFICA REGIONAL
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix