Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
DADES GENERALS DENOMINACIÓ DE L'ASSIGNATURA: La formació medieval dels Regnes Ibèrics (Segles V-XV) CURS: 3º SEMESTRE: 1º CRÈDITS ECTS: 6 DEPARTAMENT I ÀREES: Història Medieval, Història Moderna i Ciències i Tècniques historiogràfiques. ESTUDIS EN els quals S'IMPARTEIX: Grau en Història CONTEXT DE L'ASSIGNATURA: Assignatura dedicada a l'explicació i comprensió del desenvolupament dels processos polítics, econòmics, socials i culturals durant els segles medievals en la Península Ibèrica.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG10 : Treball en equip de caràcter interdisciplinari.
- CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- CG5 : Comunicació oral i escrita adequada al context social actual.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
- CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
- CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.
- CE4 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les diferents branques de la investigació històrica (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres), així com apreciar la importància que tenen per a la investigació els diversos contextos econòmics, polítics, culturals i socials.
- CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Identificar i analitzar la història de la península Ibèrica durant els segles V-XV, com un procés diacrònic, complex i dinàmic.
- Identificar les diverses formes d'estructuració del poder en les societats ibèriques.
- Caracterizar les estructures socioeconòmiques en el conjunt de societats homòlogues coetànies mediterrànies (europees, africanes i asiàtiques).
- Distingir les transformacions polítiques, socials, econòmiques i culturals, l'evolució de les institucions i la incidència en els canvis de les societats medievals de la península Ibèrica.
- Situar les categories i els conceptes associats a la història de la península Ibèrica. Comparar aquests paràmetres amb altres societats.
- Conèixer i distingir les estructures, les realitats i les bases materials que han influït en la formació moderna i contemporània dels estats ibèrics (Portugal i Espanya), amb atenció al procés de formació territorial, institucional i política sorgit en els segles XIII-XV.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
1.Conèixer les fonts històriques de l'Edat Mitjana en la península Ibèrica i la seua interpretació històrica com a fonts de recerca.
Dades generals
Codi:
32033
Professor/a responsable:
Soler Milla, Juan Leonardo
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
HIST. MEDIEVAL, HIST. MODERNA I CIENCIES
Àrea: HISTORIA MEDIEVAL
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN HISTÒRIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)