Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Assignatura concebuda perquè l'estudiant adquirisca coneixement dels processos demogràfics, econòmics, socials, polítics i culturals que es van donar en el món -amb especial atenció a l'espai europeu- en els dos segles transcorreguts des de mitjan segle XV a mitjan XVII.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Raonament crític.
- CG10 : Treball en equip de caràcter interdisciplinari.
- CG2 : Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
- CG5 : Comunicació oral i escrita adequada al context social actual.
Competències específiques (CE)
- CE1 : Identificar, analitzar i explicar la història des dels àmbits local, nacional, europeu i universal, entesa com un procés complex i dinàmic.
- CE10 : Capacitat d'utilitzar els recursos, les tècniques informàtiques i d'Internet amb la finalitat d'actualitzar els coneixements en els nous instruments de difusió de la informació.
- CE2 : Comprendre i explicar la relació entre els esdeveniments, processos i conflictes actuals i els desenvolupats en el passat.
- CE4 : Utilitzar amb propietat els conceptes, categories, teories i temes més rellevants de les diferents branques de la investigació històrica (econòmica, social, política, cultural, de gènere, entre altres), així com apreciar la importància que tenen per a la investigació els diversos contextos econòmics, polítics, culturals i socials.
- CE6 : Obtenir l'habilitat per a usar críticament les fonts documentals històriques, així com els instruments de recopilació de la informació (catàlegs documentals i bibliogràfics, inventaris d'arxiu, bases de dades electròniques, entre altres).
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Identificar i comprendre els problemes i processos més rellevants de l'evolució històrica dels estats moderns durant el segle XVI i la primera mitat del XVII.
- Diferenciar i interrelacionar els principals processos econòmics, socials, polítics i culturals que van configurar la història europea i extraeuropea en l'alta edat moderna.
- Distingir i explicar els trets, factors i esdeveniments més rellevants del període comprés entre la formació dels nous estats renaixentistes i la pau de Westfàlia.
- Revisar críticament les concepcions i interpretacions de les claus explicatives fonamentals del període en qüestió.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
1. Conèixer les bases culturals de l'humanisme renaixentista per a comprendre-la evolució del pensament humà en èpoques posteriors.
2. Detectar i avaluar la influència de la climatologia en l'esdevenir de les societats en època moderna, així com les similitues i diferències existents amb èpoques posteriors.
Dades generals
Codi:
32030
Professor/a responsable:
Irles Vicente, Maria Del Carmen
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,80
Crèdits pràctics:
0,60
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
HIST. MEDIEVAL, HIST. MODERNA I CIENCIES
Àrea: HISTORIA MODERNA
Crèdits teòrics: 1,8
Crèdits pràctics: 0,6
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN HISTÒRIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)