Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asignatura Lengua árabe I ofrece al alumnado de Estudios Ingleses, Estudios franceses, Filología catalana y Español y sus literaturas, una formación básica en el desarrollo de la competencia comunicativa oral y escrita de la lengua árabe. Nivel A.2 del MCER. Asimismo ofrece una introducción al alumnado sobre la realidad cultural y social de los países que conforman el mundo árabe.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Competències generals del títol (CG)
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-lo amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Capacitat de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
- CG7 : Compromís social con la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
Competències generals de la UA (CGUA)
- CGUA1 : Capacitat per a comunicar-se en una segona llengua en situacions comunicatives (orals i escrites) de manera que l'alumnat adquirisca un nivell equivalent al B1 del marc comú de referència europeu.
- CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències específiques (CE)
- CE10 : Capacitat per a utilitzar els recursos i els materials pertinents per a l'autoaprenentatge (bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, obres terminològiques, tutories, noves tecnologies) i transmetre la informació en llengua catalana.
- CE11 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi; formular hipòtesis+B1782 de treball, demostrar-les amb arguments i arribar a conclusions, així com també reconèixer i aplicar la coherència textual (estructura del text, distribució de les idees, progressió de la informació, utilització de paraules clau), de manera que es desenvolupe explicativament i argumentativament qualsevol contingut relacionat amb la llengua i la literatura catalana, i poder així aconseguir el paper de coneixedor, transmissor i assessor dels coneixements adquirits.
- CE12 : Capacitat per a comprendre, valorar i aprofitar el plurilingüisme amb una actitud favorable al procés de normalització del català, per a participar de la diversitat cultural i lingüística, així com també potenciar-l+B1729o per a un millor desenvolupament social de la llengua.
GRAU EN ESTUDIS FRANCESOS
Competències específiques (CE)
- CE11 : Capacitat d'utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència i NTIC) com a aprenent autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
- CE12 : Capacitat per a respectar, valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món francòfon.
- CE15 : Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua estrangera d'entre les proposades en la titulació.
Competències genèriques de grau
- CG1 : Capacitat d'aprendre i treballar de manera autònoma i en equip.
- CG10 : Capacitat autocrítica que permeta la preocupació per la qualitat i la millora contínua.
- CG11 : Capacitat de respectar els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, el respecte i la promoció dels drets humans i els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
- CG12 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG2 : Habilitats d'obtenció i gestió de la informació que permeten l'aprenentatge al llarg de la vida.
- CG3 : Capacitat d'interpretar, analitzar, sintetitzar i avaluar informació de manera crítica.
- CG4 : Capacitat de dominar les teories, perspectives i conceptualitzacions clau per a la construcció del marc teòric de les disciplines lingüístiques, culturals i literàries aplicades a la llengua francesa i a les seues literatures com a expert en aquesta matèria en els seus diferents perfils professionals.
Competències genèriques de la UA
- CGUA1 : Coneixement d'una segona llengua estrangera diferent del francès en l'àmbit de la seua disciplina.
- CGUA2 : Capacitat d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Competències genèriques de grau
- CG2 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG3 : Ser capaç de desenvolupar tècniques de lectura, anàlisi i síntesi.
Competències genèriques de la UA
- CUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma diferent dels oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
- CUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Competències específiques (CE):>>conceptuals
- CC16 : Adquisició del nivell B1 del MCER en una segona llengua.
- CC5 : Capacitat per a comunicar en la llengua de l'especialitat (espanyol) i en una segona llengua en situacions orals i escrites per a fer viable la comunicació fluida en els mitjans professionals i acadèmics en els quals l'alumne exercirà la seua activitat en el futur.
Competències específiques (CE):>>procedimentals
- CP20 : Capacitat per a utilitzar els recursos i materials pertinents (repertoris bibliogràfics, diccionaris, obres de referència, edicions crítiques, traduccions i TIC) com un aprendiente autònom capaç de controlar el propi procés d'aprenentatge i de progressar-hi de manera independent.
Competències específiques (CE):>>actitudinals
- CA22 : Ser capaç de valorar i aprofitar el plurilingüisme i la multiculturalitat com a agent social partícip en la construcció d'una societat plural i tolerant a partir de la pròpia configuració multicultural del món hispànic.
- CA23 : Ser capaç de mostrar una actitud crítica i autocrítica en el procés d'aprenentatge.
- CA24 : Capacitat per a mostrar compromís social amb la igualtat entre homes i dones, la pluralitat i diversitat de realitats de la societat actual, la pau i la democràcia.
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
Competències generals del títol (CG)
- CG1 : Capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
- CG4 : Capacitat de treball i lideratge en equip.
- CG6 : Capacitat per a comprendre el paper del llenguatge en la construcció de l'ésser humà com a membre actiu d'una comunitat lingüística i cultural i relacionar-ho amb la funció de l'individu en la societat.
- CG7 : Coneixement teòric i pràctic i apreciació de la diversitat i la multiculturalitat en l'àmbit nacional o internacional.
- CG8 : Capacitat de respectar els drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones, el respecte i la promoció dels drets humans i els principis d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.
Competències específiques (CE)
- CE3 : Ser capaç d'adquirir el nivell B1 del MCER en una segona llengua estrangera d'entre les propostes en la titulació.
- CE6 : Ser capaç d'adquirir i conèixer els aspectes lingüístics d'una llengua diferent de l'anglès (una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana o una segona llengua estrangera).
Competències transversals bàsiques de la UA
- UA1 : Ser capaç de comunicar en una segona llengua diferent de l'anglès en l'àmbit de la seua disciplina.
- UA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Comprendre i expressar-se de forma incipient oralment i per escrit en àrab estàndard en un grau de domini mínim: nivell B1.1 del MCER.
- Reforçar les habilitats per a comunicar de manera eficaç en àrab, a través del treball en totes les destreses.
- Desenvolupar l'autoaprenentatge a través de les TIC.
- Conèixer aspectes culturals i sociolingüístics dels països de llengua àrab.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Resultados de aprendizaje
- Comprender y expresarse de forma incipiente oralmente y por escrito en árabe estándar en un grado de dominio mínimo: nivel A2 del MCER.
- El estudiante será capaz de captar el sentido global y los puntos principales de mensajes breves orales y escritos, así como escribir textos breves y sencillos sobre cuestiones conocidas, y realizar intervenciones breves y comprensibles.
- Acercar al estudiante a algunos aspectos sociales y culturales de la vida cotidiana del mundo árabe.
Objetivos específicos
Lingüísticos:
1. Alcanzar un repertorio suficiente de exponentes léxicos y gramaticales para las funciones del nivel.
2. Utilizar correctamente las estructuras aprendidas, con pronunciación clara y buena ortografía.
Funcionales
3. Poner en práctica las funciones comunicativas del nivel a través de actividades de comunicación.
Comunicativos
Leer
4. Captar el sentido global, puntos principales y detalles relevantes de textos sencillos.
5. Localizar información específica de interés en documentos informativos y folletos ilustrados.
6. Seguir el argumento de narraciones breves.
7. Comprender instrucciones básicas.
8. Reconocer los formatos y las convenciones de los tipos de textos empleados.
Escuchar
9. Captar la intención comunicativa, el asunto y los puntos principales de mensajes orales breves, claros y sencillos, contextualizados y sobre asuntos conocidos.
Hablar
10. Realizar intervenciones breves comprensibles y coherentes relacionadas con las situaciones de comunicación cotidianas y de interés del estudiante.
Conversar
11. Realizar intercambios sencillos en conversaciones relacionadas con las situaciones de comunicación habituales, personales o profesionales.
Escribir
12. Escribir mensajes y textos sencillos relativos a aspectos concretos conocidos en un registro neutro.
13. Organizar textos y cohesionarlos con recursos elementales y respetar razonablemente las convenciones del lenguaje escrito.
Sociolingüísticos
14. Emplear las fórmulas de relación social y de tratamiento más usuales.
15. Conocer expresiones coloquiales muy frecuentes.
16. Captar el registro formal e informal del árabe estándar.
Culturales
17. Conocer y considerar aspectos sociales y culturales árabes e islámicos y convenciones presentes en la vida cotidiana.
Estratégicos
18. Usar conscientemente los conocimientos y habilidades de aprendizaje adquiridos previamente.
19. Activar estrategias básicas de comunicación: contextualizar los mensajes, formular hipótesis, captar primero la idea general y luego el detalle, verificar la comprensión, sortear las dificultades.
20. Activar estrategias básicas de aprendizaje: planificar el trabajo, construir sobre lo aprendido, reconocer el error como necesario, valorar el éxito y prever formas de mejorar el aprendizaje.
Dades generals
Codi:
29611
Professor/a responsable:
GARCIA CECILIA, MARIA CRISTINA
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,60
Crèdits pràctics:
1,80
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FILOLOGIES INTEGRADES
Àrea: ESTUDIS ARABS I ISLAMICS
Crèdits teòrics: 0,6
Crèdits pràctics: 1,8
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ESTUDIS FRANCESOS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)
-
GRAU EN FILOLOGIA CATALANA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)
-
GRAU EN ESTUDIS ANGLESOS
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)
-
GRAU EN ESPANYOL: LLENGUA I LITERATURES
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)