Competències i objectius

Informació provisional. Pendent d'aprovació per la Junta de Centre.

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Aquesta assignatura pretén donar a conéixer els elements que configuren la identitat cultural dels valencians i de la resta del domini lingüístic català, tot insistint en la interculturalitat i la diversitat lingüística del món actual. L'assignatura està especialment dirigida a l'alumnat que vol aproximar-se per primera vegada a la història, la llengua, la cultura i la literatura catalanes, amb especial èmfasi en el territori valencià. La asignatura té un component crític, no sols descriptiu, dels diferents elements culturals, històrics i lingüístics.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències generals del títol (CG)

  • CG10 : Reconeixement de la diversitat cultural i de la igualtat d'oportunitats.
  • CG3 : Competències en comunicació oral i escrita.
  • CG4 : Raonament crític.
  • CG5 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG6 : Capacitat de treball en equip.
  • CG7 : Capacitat d'organització i planificació.
  • CG8 : Creativitat i capacitat d'iniciativa.
  • CG9 : Resolució de problemes i presa de decisions.

 

Competències específiques (CE)

  • CE5 : Valorar i interpretar la diversitat cultural pròpia de la Comunitat Valenciana, contrastant la cultura pròpia d'aquest territori amb altres cultures amb les quals s'estableixen relacions i contactes, mitjançant l'ús de les llengües oficials com a llengües vehicular.
  • CE7 : Fer un ús creatiu i emprenedor dels principis bàsics d'organització i gestió pública i privada i de les TIC per a avaluar, crear i dur a terme projectes de difusió de la cultura.
  • CE8 : Adquirir habilitats per a elaborar i exposar continguts relacionats amb les ciències humanes i socials orientats a la seua divulgació i a la formació de l'alumnat d'ensenyament secundari, mitjançant la destresa personal i de les TIC.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Conèixer el marc teòric de la planificació de llengües.
  • Conèixer la gestió cultural en l'administració municipal.
  • Conèixer la legislació sobre la planificació lingüística i patrimoni cultural.
  • Aplicar els tècniques específiques de documentació i gestió de la informació.
  • Dominar els eines informàtiques útils en tots aquests camps.
  • Valorar la interculturalitat.
  • Valorar la interculturalitat i la diversitat lingüística del món actual.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

1. Ser capaç d’analitzar els elements que configuren la història, la cultura, la llengua i la literatura del País Valencià i de la resta del domini lingüístic català

2. Valorar la interculturalitat i la diversitat lingüística del món actual

2. Conèixer els contextos historicosocials de la llengua catalana

4. Comprendre textos orals i escrits d'un nivell mitjà

5. Expressar-se oralment amb correcció i eficàcia comunicativa, respectant les propietats textuals

6. Expressar-se per escrit amb el domini dels principals tipus de text (narratiu, descriptiu i conversacional) i de les propietats textuals (adequació, coherència, cohesió i correcció)

7. Saber fer un treball sobre algun tema relacionat amb el contingut de l’assignatura.

8. Valorar la diversitat lingüística de la península Ibèrica

9. Valorar el lloc que ocupa la llengua catalana en el conjunt de les llengües europees

10. Entendre i comprometre's amb el respecte, el compromís i la solidaritat dels drets lingüístics de les persones

 

 

Dades generals

Codi: 29066
Professor/a responsable:
MAESTRE BROTONS, ANTONI
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,60
Crèdits pràctics: 0,80
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FILOLOGIA CATALANA
    Àrea: FILOLOGIA CATALANA
    Crèdits teòrics: 1,6
    Crèdits pràctics: 0,8
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix