Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

La asignatura Fisiología Básica y de los órganos de la Audición y el Lenguaje forma parte del módulo de formación básica. La asignatura se imparte en el primer semestre del primer curso del Grado en Logopedia. Esta asignatura estudia las bases del funcionamiento y procesos normales del cuerpo humano, y así mismo trata sobre los mecanismos fisiológicos de los órganos implicados en la audición y en el lenguaje de los seres humanos. Por otro lado, la adquisición de las competencias en esta asignatura es imprescindible para la comprensión de los cambios que las diversas patologías y alteraciones producen en los diferentes aparatos, órganos o sistemas del cuerpo humano, en especial los relacionados con la audición y el lenguaje.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals

  • CT3 : Demostrar destreses i habilitats en informàtica i sistemes informacionals.

 

Competències generals

  • CG13 : Ser capaç de desenvolupar habilitats com: regular el seu propi aprenentatge, resoldre problemes, raonar críticament i adaptar-se a situacions noves
  • CG14 : Conèixer i ser capaç d'integrar els fonaments biològics (anatomia i fisiologia), psicològics (processos i desenvolupament evolutiu), lingüístics i pedagògics de la intervenció logopèdica en la comunicació, el llenguatge, la parla, l'audició, la veu i les funcions orals no verbals.
  • CG4 : Dominar la terminologia que permeta interactuar eficaçment amb altres professionals
  • CG9 : Comprendre els fonaments científics que sustenten la logopèdia i la seua evolució, valorant de manera crítica la terminologia, assajos clínics i metodologia pròpies de la investigació relacionada amb la logopèdia.

 

Competències Específiques

  • CE01.01 : Conèixer i integrar els fonaments biològics de la Logopèdia: L'Anatomia i Fisiologia.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

Conéixer i comprendre els mecanismes fisiològics fonamentals en humans en els seus diferents nivells, des del nivell cel·lular fins al de l'organisme com un tot passant pels diferents teixits, òrgans i sistemes que el componen. Tot això posant l'accent principalment en els mecanismes de regulació i integració que permeten la seua homeostasia.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

1. Aprender Fisiología con fundamento científico. El alumnado debe dominar estrategias de estudio y autoaprendizaje en forma efectiva y eficiente. A partir de los conocimientos adquiridos, los estudiantes deberán conocer qué mecanismos de compensación se ponen en marcha en el organismo para mantener la constancia del medio interno y, además, conocer los mecanismos funcionales de los diversos sistemas que participan en la audición y en el lenguaje. 2. Esquematizar por escrito y explicar en forma oral los mecanismos fisiológicos fundamentales. 3. Reconocer el estado de la función fisiológica a partir de resultados de prácticas de laboratorio. Relacionar el (los) fenómeno (s) fisiológico (s) subyacente (s) con los resultados de laboratorio de los sistemas Nervioso, Cardiocirculatorio y Respiratorio.

 

 

Dades generals

Codi: 27602
Professor/a responsable:
De Juan Navarro, Emilio Javier
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,80
Crèdits pràctics: 0,60
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: FISIOLOGIA, GENETICA I MICROBILOGIA
    Àrea: FISIOLOGIA
    Crèdits teòrics: 1,8
    Crèdits pràctics: 0,6
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.
  • Dep.: OPTICA, FARMACOLOGIA I ANATOMIA
    Àrea: ANATOMIA I EMBRIOLOGIA HUMANA
    Crèdits teòrics: 0
    Crèdits pràctics: 0

Estudis en què s'imparteix