Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
La asignatura Física asistida por ordenador es el primer contacto del estudiante con la programación de ordenadores, por lo que no es posible suponer un nivel de conocimientos homogéneo acerca de la materia ni formación en un lenguaje de programación específico.
Es una asignatura instrumental que será utilizada en muchas asignaturas a lo largo de todo el grado, por lo que se pondrá especial énfasis por un lado en la introducción de los conocimientos básicos de la programación en un sentido amplio y, por otro lado, en los fundamentos de la programación científica.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
General Competences (CG)
- CG1 : Develop the capacity for analysis, synthesis and critical reasoning.
- CG2 : Show the capacity for effective and efficient management/direction: entrepreneurial spirit, initiative, creativity, organisation, planning, control, decision making and negotiation.
- CG3 : Solve problems effectively.
- CG4 : Show capacity for teamwork.
- CG6 : Self-learning.
- CG7 : Show the capacity to adapt to new situations.
- CG9 : Show the ability to transmit information, ideas, problems and solutions to both specialist and non-specialist audiences.
Specific Competences (CE)
- CE10 : Be able to use computing tools to model and solve physical problems.
- CE12 : Recognize and analyze new problems and devise strategies to address them.
- CE16 : Devise, analyze, validate and interpret models of real situations.
- CE8 : Understand and master mathematical and numerical methods commonly used in Physics.
- CE9 : Being able to model complex phenomena translating physical problems into mathematical language.
UA Basic Transversal Competences
- CGUA1 : Adquirir o poseer las habilidades básicas en TIC (Tecnologías de la Información y Comunicación) y gestionar adecuadamente la información obtenida.
Learning outcomes (Training objectives)
Conocer la organización de un ordenador y cómo se representa la información.
Conocer y saber utilizar un lenguaje de programación de alto nivel.
Saber implementar algoritmos con técnicas de programación estructurada.
Saber utilizar herramientas para la representación gráfica de datos y funciones.
Saber analizar problemas físicos susceptibles de resolución en un ordenador y diseñar algoritmos que los solucionen.
Entender y saber utilizar información de datos básicos
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
No data
General
Code:
26247
Lecturer responsible:
Calera Rubio, Jorge
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
0,72
Practical credits:
1,68
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
Theoretical credits: 0,72
Practical credits: 1,68
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN PHYSICS
Course type: COMPULSORY (Year: 1)
-
DOUBLE DEGREE IN PHYSICS AND MATHEMATICS
Course type: CORE (Year: 2)