Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

La asignatura Física asistida por ordenador es el primer contacto del estudiante con la programación de ordenadores, por lo que no es posible suponer un nivel de conocimientos homogéneo acerca de la materia ni formación en un lenguaje de programación específico.
Es una asignatura instrumental que será utilizada en muchas asignaturas a lo largo de todo el grado, por lo que se pondrá especial énfasis por un lado en la introducción de los conocimientos básicos de la programación en un sentido amplio y, por otro lado, en los fundamentos de la programación científica.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències generals del títol (CG)

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG2 : Demostrar capacitat de gestió i direcció eficaç i eficient: esperit emprenedor, iniciativa, creativitat, organització, planificació, control, presa de decisions i negociació.
  • CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
  • CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
  • CG6 : Aprendre autònomament.
  • CG7 : Demostrar capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG9 : Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 

Competències específiques (CE)

  • CE10 : Ser capaç d'utilitzar eines informàtiques per a resoldre i modelar problemes físics.
  • CE12 : Reconèixer i analitzar nous problemes i proposar estratègies per a solucionar-los.
  • CE16 : Proposar, analitzar, validar i interpretar models de situacions reals.
  • CE8 : Comprendre i dominar mètodes matemàtics i numèrics d'ús habitual en física.
  • CE9 : Ser capaç de modelar fenòmens complexos traslladant un problema físic al llenguatge matemàtic.

 

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CGUA1 : Adquirir o posseir les habilitats bàsiques en TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

Conéixer l'organització d'un ordinador i com es representa la informació.

Conéixer i saber utilitzar un llenguatge de programació d'alt nivell.

Saber implementar algorismes amb tècniques de programació estructurada.

Saber utilitzar eines per a la representació gràfica de dades i funcions.

Saber analitzar problemes físics susceptibles de resolució en un ordinador i dissenyar algorismes que els solucionen.

Entendre i saber utilitzar informació de dades bàsiques

Conéixer l'organització d'un ordinador i com es representa la informació.


Conéixer i saber utilitzar un llenguatge de programació d'alt nivell.


Saber implementar algorismes amb tècniques de programació estructurada.


Saber utilitzar eines per a la representació gràfica de dades i funcions.


Saber analitzar problemes físics susceptibles de resolució en un ordinador i dissenyar algorismes que els solucionen.


Entendre i saber utilitzar informació de dades bàsiques

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

  • Saber utilizar un entorno de ayuda a la programación (editor, depurador, intérprete)
  • Interpretar correctamente un fragmento de código en Python
  • Conocer los errores más habituales en la escritura de programas
  • Manejar con soltura variables y funciones
  • Saber construir y utilizar estructuras de datos básicas
  • Saber utilizar librerías de cálculo científico y de representación gráfica.

     

 

 

 

Dades generals

Codi: 26247
Professor/a responsable:
Calera Rubio, Jorge
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,72
Crèdits pràctics: 1,68
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
    Crèdits teòrics: 0,72
    Crèdits pràctics: 1,68
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix