Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

A lo largo de las diferentes asignaturas que forman parte del grado en Matemáticas es habitual el uso de herramientas informáticas, principalmente enfocadas a: cálculo numérico o simbólico, análisis estadístico o elaboración de documentos científicos. Algunas de estas herramientas han sido introducidas en la asignatura Laboratorio de Matemáticas I.

Esta asignatura pretende profundizar en los contenidos de Laboratorio de Matemáticas I, ampliando las herramientas y los recursos que ofrecen los programas introducidos anteriormente. Se desarrollarán las competencias necesarias para utilizar estas herramientas de manera eficiente, permitiendo a los estudiantes abordar problemas matemáticos complejos con mayor precisión y creatividad.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències específiques (CE)

  • CE1 : Comprendre i utilitzar el llenguatge matemàtic. Adquirir la capacitat per a enunciar proposicions en diferents camps de la matemàtica per a construir demostracions i per a transmetre els coneixements matemàtics adquirits.
  • CE10 : Comunicar, tant per escrit com de manera oral, coneixements, procediments, resultats i idees matemàtiques.
  • CE5 : Proposar, analitzar, validar i interpretar models de situacions reals senzilles, utilitzant les eines matemàtiques més adequades a les finalitats que es persegueixen.
  • CE7 : Utilitzar aplicacions informàtiques d'anàlisi estadística, càlcul numèric i simbòlic, visualització gràfica, optimització o d'altres per a experimentar en matemàtiques i resoldre problemes.
  • CE8 : Desenvolupar programes que resolguen problemes matemàtics utilitzant per a cada cas l'entorn computacional adequat.
  • CE9 : Utilitzar eines de cerca de recursos bibliogràfics en matemàtiques.

 

Competències genèriques específiques de la UA

  • CGUA1 : Comprensió de la llengua estrangera anglès en l'àmbit científic.
  • CGUA2 : Tenir coneixements d'informàtica relatius a l'àmbit d'estudi.
  • CGUA3 : Adquirir o tenir les habilitats bàsiques en TIC (tecnologies de la informació i comunicació) i gestionar adequadament la informació obtinguda.

 

Competències genèriques de grau

  • CG1 : Desenvolupar la capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític.
  • CG2 : Demostrar capacitat de gestió/direcció eficaç i eficient: esperit emprenedor, iniciativa, creativitat, organització, planificació, control, presa de decisions i negociació.
  • CG3 : Resoldre problemes de manera efectiva.
  • CG4 : Demostrar capacitat de treball en equip.
  • CG5 : Comprometre's amb l'ètica, els valors d'igualtat i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
  • CG6 : Aprendre de manera autònoma.
  • CG7 : Demostrar capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG9 : Demostrar habilitat per a transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

 

Saber aplicar els fonaments dels programes de càlcul científic introduïts en Laboratori de Matemàtiques I.

Saber utilitzar aquests programes com a suport a la resolució d'alguns problemes matemàtics senzills.

Saber realitzar gràfics en el pla i en l'espai per a les assignatures d'anàlisis, estadística i geometria.

Ser capaç de resoldre equacions i sistemes, calcular integrals i derivades en forma simbòlica.

Ser capaç de realitzar una anàlisi raonada a partir de gràfics de dades i d'esbossos de gràfiques de funcions.

Ser capaç d'abordar un problema buscant el programa adequat, sabent destriar quina part del problema és possible resoldre i quin necessita eines més sofisticades, o una teoria més desenvolupada.

Saber aplicar els fonaments dels programes de càlcul científic introduïts en Laboratori de Matemàtiques I.


Saber utilitzar aquests programes com a suport a la resolució d'alguns problemes matemàtics senzills.


Saber realitzar gràfics en el pla i en l'espai per a les assignatures d'anàlisis, estadística i geometria.


Ser capaç de resoldre equacions i sistemes, calcular integrals i derivades en forma simbòlica.


Ser capaç de realitzar una anàlisi raonada a partir de gràfics de dades i d'esbossos de gràfiques de funcions.


Ser capaç d'abordar un problema buscant el programa adequat, sabent destriar quina part del problema és possible resoldre i quin necessita eines més sofisticades, o una teoria més desenvolupada.

 

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

El principal objetivo de esta asignatura es el dominio de lenguajes de programación y herramientas computacionales especializadas, esenciales para el desarrollo académico y profesional de los estudiantes en matemáticas. Los objetivos específicos son:

  • Dominar los fundamentos y aplicaciones avanzadas de los programas de cálculo científico.
  • Utilizar con destreza herramientas de cálculo numérico y simbólico.
  • Aplicar herramientas avanzadas de análisis estadístico para interpretar y presentar datos de manera precisa y significativa.
  • Redactar y formatear correctamente textos científicos complejos, incluyendo fórmulas, teoremas y referencias.
  • Manejar y organizar de manera profesional la bibliografía, incluyendo la correcta elaboración de referencias.
  • Utilizar software especializado para la creación de presentaciones científicas, integrando medios audiovisuales de alta calidad.
  • Desarrollar habilidades para la programación en lenguajes específicos aplicados a problemas matemáticos complejos y la investigación científica.

 

 

Dades generals

Codi: 25044
Professor/a responsable:
Campoy García, Rubén
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 0,84
Crèdits pràctics: 1,56
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: MATEMÀTIQUES
    Àrea: ALGEBRA
    Crèdits teòrics: 0,42
    Crèdits pràctics: 0,78
  • Dep.: MATEMÀTIQUES
    Àrea: ESTADISTICA I INVESTIGACIO OPERATIVA
    Crèdits teòrics: 0,42
    Crèdits pràctics: 0,78
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix