Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

Las prácticas profesionales en empresas o instituciones constituyen una actividad de naturaleza formativa realizada por el alumnado universitario y supervisada por la Facultad de Filosofía y Letras cuyo objetivo es permitir aplicar y complementar los conocimientos adquiridos en su formación académica, favoreciendo la adquisición de competencias que les preparen para el ejercicio de actividades profesionales, faciliten su empleabilidad y fomenten su capacidad de emprendimiento.
Podrán realizarse en entidades colaboradoras que disponga la Facultad de Filosofía y Letras o que presente el alumnado, tales como empresas, instituciones y entidades públicas y privadas en el ámbito nacional e internacional dedicadas a la actividad turística.

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

General Competences acquired at University of Alicante (CGUA)

  • CGUA1 : Comprendre i expressar-se en un idioma estranger en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CGUA2 : Ser capaç d'utilitzar com a usuari eines bàsiques en TIC.
  • CGUA3 : Competències en comunicació oral i escrita: ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana en l'àmbit de la seua disciplina.
  • CGUA4 : Ser capaç de comprometre's èticament amb la sostenibilitat, els drets fonamentals, la igualtat entre homes i dones, els principis d'igualtat d'oportunitats i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, així com els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

Specific Competences (CE)

  • CE1 : Comprendre els principis del turisme, la seua dimensió espacial, social, cultural, jurídica, política, laboral i econòmica.
  • CE10 : Gestionar els recursos financers.
  • CE11 : Definir objectius, estratègies i polítiques comercials.
  • CE12 : Dirigir i gestionar (management) els diferents tipus d'organitzacions turístiques.
  • CE13 : Manejar tècniques de comunicació.
  • CE14 : Comprendre el marc legal que regula les activitats turístiques.
  • CE15 : Treballar en anglès com a llengua estrangera.
  • CE16 : Comunicar-se oralment i per escrit en una segona llengua estrangera.
  • CE17 : Comunicar-se oralment i per escrit en una tercera llengua estrangera.
  • CE18 : Identificar i gestionar espais i destinacions turístiques.
  • CE19 : Gestionar el territori turístic d'acord amb els principis de sostenibilitat.
  • CE2 : Analitzar la dimensió econòmica del turisme.
  • CE20 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit d'allotjament.
  • CE21 : Conèixer el procediment operatiu de l'àmbit de la restauració.
  • CE22 : Coneixements a adquirir en l'àmbit dels procediments operatius de les empreses d'intermediació.
  • CE23 : Analitzar els impactes generats pel turisme.
  • CE24 : Analitzar i utilitzar les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en els diferents àmbits del sector turístic.
  • CE25 : Comprendre un pla públic i les oportunitats que se'n deriven per al sector privat.
  • CE26 : Planificar i gestionar els recursos humans de les organitzacions turístiques.
  • CE27 : Comprendre el funcionament de les destinacions, estructures turístiques i els seus sectors empresarials en l'àmbit mundial.
  • CE29 : Treballar en mitjans socioculturals diferents.
  • CE3 : Comprendre el caràcter dinàmic i evolutiu del turisme i de la nova societat de l'oci.
  • CE30 : Conèixer les principals iniciatives de revaloració del patrimoni cultural.
  • CE31 : Comprendre les característiques de la gestió del patrimoni cultural.
  • CE32 : Detectar necessitats de planificació tècnica d'infraestructures i instal·lacions turístiques.
  • CE4 : Conèixer les principals estructures politicoadministratives turístiques.
  • CE5 : Convertir un problema empíric en un objecte d'investigació i elaborar conclusions.
  • CE6 : Tenir una marcada orientació de servei al client.
  • CE7 : Reconèixer els principals agents turístics.
  • CE8 : Avaluar els potencials turístics i l'anàlisi prospectiva de la seua explotació.
  • CE9 : Analitzar, sintetitzar i resumir críticament la informació econòmica patrimonial de les organitzacions turístiques.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 23598
Lecturer responsible:
ESPINOSA SEGUI, ANA ISABEL
Credits ECTS: 12,00
Theoretical credits: 0,00
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 10,80

Departments involved

  • Dept: HUMAN GEOGRAPHY
    Area: HUMAN GEOGRAPHY
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS AND PHYSICAL GEOGRAPHY
    Area: REGIONAL GEOGRAPHICAL ANALYSIS
    Theoretical credits: 0
    Practical credits: 0,6

Study programmes where this course is taught