Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

La titulación y la mayoría de las materias específicas que la conforman parten de un enfoque teórico-práctico y se plantean, fundamentalmente, desde la perspectiva de la comunicación comercial. Pero el ámbito comercial no es el único en el que la gestión de la comunicación tiene máxima relevancia. Existen otros ámbitos sustanciales en la estructura, funcionamiento y desarrollo de las sociedades actuales, como las organizaciones políticas, los gobiernos e instituciones, las asociaciones ciudadanas o las organizaciones no gubernamentales, cuyas tareas y funciones resultan absolutamente necesarias para el buen funcionamiento de nuestros Estados. Y en estos ámbitos el conocimiento y la gestión de la comunicación estratégica resultan imprescindibles.

De esta perspectiva parte el planteamiento de la asignatura Comunicación Política y de Interés Social, cuyo objetivo general es dotar al alumno de una visión global y crítica que le permita conocer el funcionamiento de otras formas de comunicación no estrictamente comercial, y desarrollar su carrera profesional en una amplia variedad de instituciones y organizaciones, tanto públicas como privadas, desde el enfoque de la comunicación política y de utilidad pública.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

UA Basic Transversal Competences

  • CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.

 

General Competences:>>Instrumental

  • CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
  • CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
  • CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
  • CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
  • CG9 : Presa de decisions.

 

General Competences:>>Interpersonal

  • CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
  • CG12 : Reconeixement de la diversitat i la multiculturalitat.
  • CG13 : Compromís ètic.
  • CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.

 

General Competences:>>Systematic

  • CG15 : Capacitat d'aprendre.
  • CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
  • CG17 : Capacitat de crear noves idees (creativitat).

 

Specific Competences:>>Knowledge (theoretical)

  • CES1 : Coneixement i anàlisi dels processos de comunicació i informació del desenvolupament de models específics i la seua evolució diacrònica.
  • CES30 : Estudi i evolució dels aspectes industrials, socials i estètics que incideixen en les transformacions dels elements, formes i processos de la comunicació persuasiva.
  • CES31 : Coneixement de l'estat del món i de les seues manifestacions culturals, així com de la seua evolució, buscant el reflex dels seus paràmetres bàsics (polítics, econòmics i culturals) en la publicitat i les relacions públiques.
  • CES32 : Estudi i reflexió sobre les interrelacions de la comunicació comercial i no comercial amb l'entorn, amb un èmfasi especial en la influència que pot exercir la comunicació en la transformació dels paràmetres industrials, socials i estètics.

 

Specific Competences:>>Professional (practical)

  • CE1 : Capacitat per a comprendre els processos globals de la comunicació i de la informació.
  • CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
  • CE38 : Habilitat per a comprendre i explicar l'evolució del concepte de publicitat i de relacions públiques i la seua relació amb uns determinats models discursius, així com la influència d'aquestes transformacions en les seues característiques actuals.
  • CE49 : Domini dels recursos i habilitats per a dissenyar campanyes i accions de comunicació tant comercials com no comercials.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

No data

 

 

General

Code: 22540
Lecturer responsible:
MARTIN LLAGUNO, MARTA
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,50
Practical credits: 0,90
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 1,5
    Practical credits: 0,9
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught