Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Hª Social y Económica de España es una asignatura optativa que, además de los contenidos que le son específicos, aporta al futuro graduado en Publicidad y Relaciones Públicas una consideración dinámica de los fenómenos sociales y económicos que han acontecido en España en los siglos XIX y XX, permitiendo interrelacionar las variables sociales y económicas con otras dimensiones de la realidad. Al mismo tiempo, esta asignatura dota a los estudiantes de los instrumentos necesarios para comprender e interpretar la realidad socio-económica española, y facilita la utilización de recursos y fuentes propios de la historia económica.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG2 : Capacitat de posar en pràctica coneixements.
- CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
- CG7 : Destreses per a la investigació.
- CG8 : Destreses informàtiques bàsiques.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG10 : Habilitat per a treballar en un equip interdisciplinari.
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
- CG12 : Reconeixement de la diversitat i la multiculturalitat.
- CG13 : Compromís ètic.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
- CG16 : Capacitat d'adaptar-se a noves situacions.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES31 : Coneixement de l'estat del món i de les seues manifestacions culturals, així com de la seua evolució, buscant el reflex dels seus paràmetres bàsics (polítics, econòmics i culturals) en la publicitat i les relacions públiques.
- CES37 : Estudi dels fonaments de documentació per al professional de la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE1 : Capacitat per a comprendre els processos globals de la comunicació i de la informació.
- CE27 : Habilitat per a gestionar el temps, amb capacitat per a l'organització i temporalització de les tasques.
- CE29 : Capacitat per a l'anàlisi objectiva de la realitat i extracció de consideracions vàlides.
- CE36 : Capacitat i habilitat per a la creació, disseny i desenvolupament d'elements gràfics, imatges, símbols o textos.
- CE39 : Destresa en els recursos redaccionals, estilístics, narratius i retòrics: escrits, visuals i audiovisuals.
- CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
- CE41 : Capacitat per a exercir la pràctica professional respectant els drets humans fonamentals i dels valors, individuals i col·lectius, emmarcats en diferents corrents culturals i civilitzadores, que la comunicació persuasiva ha de respectar i potenciar.
- CE45 : Capacitat per a entendre i interpretar l'entorn i adaptar-se al canvi.
- CE46 : Capacitat per a interactuar amb els diferents públics i la societat aplicant el coneixement sincrònic i diacrònic de l'entorn econòmic, social, cultural i demogràfic.
- CE59 : Destreses per a seleccionar i aplicar el model d'anàlisi més adequada per a cada objecte d'estudi i les necessitats de la investigació.
- CE61 : Capacitat per a aplicar, de manera rigorosa, les tècniques de recerca, producció i anàlisi de dades.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer, analitzar i sintetitzar el coneixement històric per a comprendre'l plenament.
- Conèixer la història per a estar en millor disposició d'emprendre accions i prendre decisions.
- Preparar treballs teòrics i pràctics i comunicar-los correctament al professorat i la resta d'alumnes.
- Iniciar recerques senzilles, a partir de la informació documental facilitada.
- Cercar informació i fer documents, quadres i gràfiques de dades històriques.
- Fer treballs en equip, en el marc teòric i pràctic de l'assignatura.
- Desenvolupar el treball en equip i ser capaç d'exposar-ne conjuntament els resultats.
- Conèixer la història per a apreciar la diversitat i la multiculturalitat del món.
- Acceptar el treball amb col·legues d'orígens i cultures diferents.
- Conèixer la història per a destriar el comportament ètic del que no ho és.
- Treballar, tant individualment com en equip, sota criteris ètics.
- Conèixer la història des d'una perspectiva crítica.
- Fomentar el comportament autocrític en relació amb l'esdevenir històric.
- Ser capaç de superar l'assignatura, d'acord amb la metodologia establida.
- Aprendre història per a comprendre que la societat està en permanent canvi i evolució.
- Descriure i conèixer els fets passats, de caràcter polític, econòmic i social, esdevinguts a Espanya.
- Analitzar el passat més recent a l'estat espanyol, en els vessants polític, econòmic i social, per a fer-lo intel·ligible.
- Comprendre la realitat actual de l'estat espanyol, a la llum del passat, amb la intenció de projectar-ne cap al futur l'experiència.
- Conèixer les diverses fonts documentals que són el fonament de la recerca històrica, tant les dipositades en arxius com les disponibles en mitjans electrònics.
- Analitzar i sintetitzar la realitat complexa que mostra el procés històric espanyol.
- Complir els terminis establits de lliurament dels treballs de teoria i la preparació de les pràctiques.
- Analitzar, sintetitzar i valorar els textos i documents de tot tipus que s'empren en la ciència històrica.
- Comprendre i elaborar, a partir de la informació proporcionada pel professorat, gràfics, taules, textos i presentacions multimèdia.
- Fer i presentar, a partir de la informació proporcionada pel professorat, gràfics, taules, textos i altres recursos multimèdia.
- Redactar textos en relació amb els treballs de teoria, les pràctiques i els exàmens.
- Utilitzar un llenguatge científic apropiat.
- Exposar amb fluïdesa i claredat els resultats dels treballs.
- Reconèixer, a través de la història, el sorgiment i l'evolució dels drets humans i dels valors ètics i morals que han de ser respectats en la societat espanyola.
- Identificar la diversitat cultural d'Espanya, a través del seu coneixement històric.
- Treballar en equip respectant i potenciant aquests valors.
- Conèixer l'evolució de la societat espanyola, a través del temps, i la capacitat de propiciar el canvi social i adaptar-s'hi.
- Interpretar la realitat espanyola a partir de l'anàlisi històrica.
- Conèixer les eines d'interpretació de la realitat estudiada.
- Analitzar la coexistència de la societat espanyola amb d'altres de l'entorn mundial, en diversos nivells de desenvolupament econòmic, social, cultural i demogràfic.
- Entendre que l'entorn social, econòmic, cultural i demogràfic espanyol és el resultat d'un procés històric complex i divers.
- Conèixer les diverses tècniques d'anàlisi històrica.
- Seleccionar les tècniques d'anàlisi històrica més adequades a cada cas.
- Conèixer les fonts històriques espanyoles per a, mitjançant l'observació, convertir-les en dades empíriques.
- Utilitzar bibliografia, bases de dades i altres recursos de les noves tecnologies.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Proporcionar una formación generalista e integrada en el campo de las Ciencias Sociales.
Capacitar para la aplicación de los conocimientos al análisis espacial, histórico y económico; y contribuir a la interpretación de los fenómenos relacionados con ellos.
Garantizar el conocimiento e interpretación de las diversidades y complejidades del territorio y las interrelaciones de fenómenos de naturaleza medioambiental con otros de tipo económico social, político y cultural.
Desarrollar las habilidades específicas para el manejo de técnicas de trabajo propias de la Historia y de la Economía.
Proporcionar los conocimientos necesarios para la enseñanza de la Economía y la Historia en los estudios no universitarios, así como la divulgación de los problemas relacionados con la historia económica en el conjunto de la sociedad.
Dades generals
Codi:
22534
Professor/a responsable:
MONTAÑO SANZ, FRANCISCO DE BORJA
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
ANALISI ECONOMICA APLICADA
Àrea: HISTORIA I INSTITUCIONS ECONOMIQUES
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)