Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Fonaments teòrics i conceptuals de la Publicitat. Panorama general de la disciplina en l'actualitat, diferenciant el concepte de Publicitat d'altres formes de comunicació persuasiva, examinant la seua dimensió econòmica i social. Estudi de la Publicitat com a activitat planificada i organitzada. Estudi dels elements que conformen el sistema publicitari i la seua estructura general bàsica.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CGUA3 : Ser capaç d'expressar-se correctament en una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana (llengua catalana o llengua castellana) en l'àmbit de la seua disciplina.
Competències generals:>>Instrumentals
- CG1 : Capacitat d'anàlisi i síntesi.
- CG3 : Coneixement bàsic del camp d'estudi.
- CG4 : Coneixement bàsic de la professió.
- CG6 : Comunicació oral i escrita en la llengua nadiua.
Competències generals:>>Interpersonals
- CG11 : Destreses en relacions interpersonals.
- CG14 : Habilitats crítiques i autocrítiques.
Competències generals:>>Sistemàtiques
- CG15 : Capacitat d'aprendre.
Competències específiques:>>competències de coneixement (saber)
- CES4 : Coneixement teoricopràctic de la publicitat i les relacions públiques, els seus processos, estructures organitzatives i evolució diacrònica.
Competències específiques:>>competències professionals (saber fer)
- CE14 : Capacitat i habilitat per a exercir com a professionals de la comunicació, especialment publicitària i de les relacions públiques, a partir dels requeriments fixats com a coneixements i competències pròpies de cada perfil.
- CE15 : Destreses per a reconèixer i utilitzar la terminologia professional bàsica.
- CE40 : Capacitat per a comunicar-se amb fluïdesa i riquesa en el context professional (oralment i per escrit).
- CE7 : Saber identificar i descriure els principals components estructurals de cada sector implicat en la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Utilitzar adequadament les normes ortogràfiques i gramaticals en el llenguatge oral i escrit.
- Comprendre raonar i sintetitzar continguts de diversos àmbits de coneixement.
- Conèixer i identificar els principals conceptes teòrics, àmbits i mètodes de recerca del camp d'estudi.
- Conèixer i identificar els diversos perfils professionals del sector, a més de com les tasques que en defineixen l'exercici.
- Expressar-se correctament de verbalment i per escrit en la seua llengua nativa.
- Adquirir i posar en pràctica habilitats socials i comunicatives que afavorisquen la interacció.
- Emetre judicis i posicionar-se críticament davant les diverses situacions vitals i professionals, sense ometre la consideració crítica sobre les accions i opinions pròpies.
- Gestionar proactivament el procés d'aprenentatge.
- Conèixer els elements que identifiquen, defineixen i classifiquen a la publicitat.
- Descriure els passos bàsics de la planificació publicitària.
- Mostrar un coneixement ordenat quant al ser i el funcionament la publicitat en conjunt.
- Identificar i subratllar els trets més rellevants de cadascun dels elements que conformen l'estructura central de l'activitat publicitària.
- Aprofundir en la comprensió de l'impacte de la publicitat en la societat actual.
- Identificar i subratllar els trets més rellevants de cadascun dels elements que conformen l'estructura central de l'activitat publicitària.
- Conèixer la funció de l'anunciant en el sistema publicitari.
- Identificar l'estructura bàsica d'una agència de publicitat, l'organització interna i els serveis que presta.
- Conèixer i contextualitzar la situació i l'estructura actual dels principals mitjans de comunicació.
- Conèixer els elements que caracteritzen individualment els diversos mitjans de comunicació com a vehicles publicitaris.
- Identificar i descriure els formats publicitaris convencionals i no convencionals utilitzats en cada mitjà.
- Identificar, organitzar i utilitzar les fonts d'informació publicitàries, especialment les documentals i bibliogràfiques.
- Organitzar i estructurar l'esquema central del procés general de treball de l'activitat publicitària.
- Aplicar els resultats de recerques primàries i secundàries sobre el consumidor, per a definir públics objectius publicitaris.
- Plantejar objectius publicitaris concrets a partir d'una determinada informació.
- Escollir la tècnica de recerca adequada per a mesurar l'eficàcia d'una campanya de publicitat, a partir d'una informació concreta.
- Identificar, organitzar i utilitzar les fonts d'informació publicitàries, especialment les documentals i bibliogràfiques.
- Organitzar i estructurar l'esquema central del procés general de treball de l'activitat publicitària.
- Plantejar objectius publicitaris concrets a partir d'una determinada informació.
- Aplicar els resultats de recerques primàries i secundàries sobre el consumidor, per a definir els públics que són objectiu publicitari.
- Desenvolupar propostes de treball entre anunciant i empresa de publicitat a partir d'una informació concreta.
- Seleccionar els mitjans de comunicació i aplicar les formes publicitàries adequades en cada mitjà, per al desenvolupar la campanya a partir d'una informació concreta.
- Plantejar noves formes de comunicació publicitària a partir d'una informació concreta.
- Saber treballar en equipo
- Saber comunicar-se en públic.
- Emetre judicis raonats i crítics sobre el treball publicitari.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Conéixer els elements que identifiquen, definixen i classifiquen a la Publicitat.
Descriure els passos bàsics de la planificació publicitària.
Mostrar un coneixement ordenat de què és i com funciona la Publicitat en el seu conjunt.
Aprofundir en la comprensió sobre l'impacte de la Publicitat en la societat actual.
Identificar i subratllar els trets més rellevants de cada un dels elements que conformen l'estructura central de l'activitat publicitària.
Conéixer i contextualitzar la situació i l'estructura actual dels principals mitjans de comunicació.
Conéixer els elements que caracteritzen de forma individual als distints mitjans de comunicació com a vehicles publicitaris.
Identificar i descriure els formats publicitaris convencionals i no convencionals utilitzats en cada mitjà."
Dades generals
Codi:
22504
Professor/a responsable:
Ramos Soler, Irene
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,50
Crèdits pràctics:
0,90
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
COMUNICACIO I PSICOLOGIA SOCIAL
Àrea: COMUNICACIO AUDIOVISUAL I PUBLICITAT
Crèdits teòrics: 1,5
Crèdits pràctics: 0,9
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 1)