Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Esta asignatura de 6 créditos ECTS figura como obligatoria en el segundo semestre del tercer curso del Grado en Marketing. Se relaciona con asignaturas del área de Investigación de Mercados de cursos anteriores (Investigación Comercial, 2º curso) y posteriores (Investigación de Marcados II, 4º curso). Esta asignatura permite indagar más profundidad en aquellas técnicas de carácter más cualitativo y exploratorio a la hora de llevar a cabo una investigación de mercados.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals
- CT1 : Llegir i comunicar-se en l'àmbit professional en un idioma estranger, especialment en anglés.
- CT2 : Usar habitualment les eines informàtiques i les tecnologies de la informació i les comunicacions en tot l'exercici professional.
- CT3 : Capacitat de comunicació oral i escrita.
Competències Específiques
- CE17 : Mostrar capacitat per a recollir i interpretar informació, formular hipòtesis, assessorar i resoldre problemes en l'àmbit de l'anàlisi dels mercats, seguint el mètode científic i aplicant els enfocaments analítics, els instruments matemàtics, els mètodes estadístics i les tècniques de previsió.
- CE3 : Entendre l'entorn socioeconòmic, tecnològic, cultural i institucional i les polítiques sectorials, a més de l'impacte en les relacions comercials i financeres i el comportament psicosocial dels clients.
- CE4 : Saber fer informes d'assessorament quant a estratègies empresarials i evolució dels mercats.
- CE7 : Ser capaç d'aplicar els coneixements de màrqueting i les tècniques de recerca comercial, qualitatives o matemàtiques, estadístiques i economètriques, en la definició de solucions de negoci.
Competències bàsiques i generals:>>Generals
- CG1 : Adquirir capacitat per a la cercar i analitzar informació rellevant que permeta interpretar l'evolució dels mercats de béns i serveis i formular una estratègia de màrqueting.
- CG10 : Adquirir coneixements bàsics en economia general, economia de l'empresa i direcció de màrqueting, a més de comprendre els aspectes teòrics i pràctics i la metodologia de treball.
- CG2 : Ser capaç de treballar en equip, liderar-lo i motivar-lo, durant el treball professional, en la direcció de màrqueting.
- CG4 : Aplicar, a l'anàlisi dels problemes, criteris professionals basats en l'ús de les estratègies empresarials i de màrqueting i recerca de mercats.
- CG5 : Ser capaç de prendre decisions empresarials i en la direcció de màrqueting, aplicant els coneixements a la pràctica des d'una perspectiva interdisciplinària i integradora de coneixements.
- CG6 : Ser capaç de derivar informació rellevant, impossible de reconèixer per no professionals, a partir de dades socioeconòmiques.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Conèixer les etapes del procés de recerca comercial basades en tècniques qualitatives i en tècniques quantitatives d'experimentació.
- Aprendre a dissenyar i analitzar una recerca qualitativa.
- Conèixer l'aplicació de l'entrevista en profunditat i les tècniques projectives.
- Aprendre a implementar les principals tècniques qualitatives grupals.
- Dissenyar una recerca basada en els mètodes d'observació.
- Identificar la utilitat de diversos dissenys experimentals i la seua planificació en la recerca de mercats.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Resultados de aprendizaje (Objetivos formativos)
- Conocer las etapas del proceso de investigación comercial basadas en técnicas cualitativas.
- Aprender a diseñar, realizar y analizar una investigación cualitativa.
- Conocer cómo se aplica técnicas individuales de investigación cualitativa.
- Aprender a implementar las principales técnicas cualitativas grupales.
- Diseñar una investigación apoyada en métodos de observación.
- Saber redactar y presentar los resultados derivados de la investigación de mercados cualitativa.
Dades generals
Codi:
21527
Professor/a responsable:
Rodríguez Sánchez, Carla
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
MÀRQUETING
Àrea: COMERCIALITZACIO I INVESTIGACIO DE MERCATS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN MÀRQUETING
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 3)