Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Videojuegos I es una asignatura que profundiza en el conocimiento y las habilidades de diseño y desarrollo de videojuegos, haciendo énfasis en los aspectos relacionados con la Inteligencia Artificial y las comunicaciones en red. Es una asignatura con un marcado carácter tecnológico, donde los estudiantes adquirirán las bases para poder participar en el desarrollo de videojuegos modernos, en los que es prácticamente imprescindible su funcionamiento a través de Internet, el adecuado aprovechamiento de los recursos para dar respuesta en tiempo real, y el desarrollo de algoritmos que puedan dar vida a personajes y entes autónomos.

Muy Importante. Esta asignatura seguirá la metodología Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) junto con las asignaturas “Proyectos Multimedia”, “Técnicas avanzadas de Gráficos”, “Postproducción Digital”, “Técnicas de Diseño Sonoro”, “Videojuegos II” y “Realidad Virtual”. Para superar todas las asignaturas, el estudiante deberá realizar un único proyecto de carácter profesional. El proyecto consistirá en diseñar y desarrollar un software de ocio (p.e. un videojuego), incluyendo contenido de todas las asignaturas, y que será realizado en equipo.

 

 

Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques:>>optatives

  • CO1 : Analitzar, dissenyar i construir sistemes i aplicacions que requerisquen tècniques de programació paral·lela, concurrent, distribuïda i de temps real.
  • CO3 : Conèixer, aplicar i optimitzar tècniques per al desenvolupament de jocs complexos, incloent-hi gràfics avançats, motors físics per a videojocs, intel·ligència artificial i jocs en xarxa.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, a més de concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
  • Capacitat per a dirigir projectes de l'àmbit de l'enginyeria multimèdia.
  • Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes de maquinari i programari, per a desenvolupar i executar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
  • Capacitat per a concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions multimèdia, emprant els mètodes de l'enginyeria del programari com a instrument per a assegurar-ne la qualitat.
  • Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes, o arquitectures informàtiques, centralitzats o distribuïts integrant maquinari, programari i xarxes.
  • Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
  • Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
  • Capacitat per a treballar en un grup pluridisciplinari i en un entorn multilingüe i comunicar, tant per escrit com verbalment, idees, coneixements, procediments i resultats relacionats amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions i, més concretament, amb els aspectes multimèdia d'aquestes tecnologies.
  • Capacitat per a fer servir qualsevol font d'informació relacionada amb la titulació, incloent-hi bibliografia i materials en línia en forma de text, imatge, so o vídeo.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

Objetivos del ABP:

  • Desarrollar un proyecto que integre los contenidos de la asignatura.
  • Fomentar el trabajo en equipo.
  • Favorecer el aprendizaje autónomo.
  • Reforzar las habilidades de comunicación.
  • Mejorar la capacidad de planificación temporal.
  • Desarrollar las capacidades críticas y de autogestión.
  • Desenvolverse en situaciones reales.
  • Reforzar la interdisciplinariedad de las asignaturas.


Objetivos específicos de la asignatura:

  • Conocer la programación a bajo nivel de videojuegos para comprender mejor el funcionamiento de los módulos, librerías y motores de alto nivel actuales.
  • Profundizar en los conocimientos sobre diseño y desarrollo de videojuegos.
  • Mejorar las habilidades de programación y el conocimiento tecnológico de las máquinas donde se ejecutan los videojuegos.
  • Comprender las limitaciones de tiempo real de los videojuegos y como trabajar con ellas.
  • Conocer la problemática de la Inteligencia Artificial en general y sus particularidades aplicadas al mundo de los videojuegos.
  • Conocer el funcionamiento y arquitectura de un motor de Inteligencia Artificial para videojuegos.
  • Diseñar y desarrollar componentes básicos funcionales de un motor de Inteligencia Artificial para videojuegos, e integrarlos en un videojuego.
  • Conocer la problemática asociada a las comunicaciones en red en general y las particularidades aplicadas a los videojuegos.
  • Comprender las limitaciones de sincronización que introducen la latencia y el ancho de banda en videojuegos multijugador y masivos.
  • Conocer patrones básicos de desarrollo de aplicaciones en red y su aplicación a los videojuegos.
  • Diseñar y desarrollar un videojuego multijugador o masivo.

 

 

Dades generals

Codi: 21038
Professor/a responsable:
GALLEGO DURAN, FRANCISCO JOSE
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
    Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix