Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Tot contingut audiovisual desenrotllat per al cinema, la televisió o la indústria del videojoc passa hui dia per una etapa de postproducció digital. Esta etapa de la creació de contingut multimèdia comprén molt diverses tècniques de processament de les imatges i vídeos (com l'etalonatge que és ajust o millora de color, el muntatge i l'edició de vídeos, la rotoscòpia que és eliminar dins vídeo el que no es desitja que es visualitze i la introducció de CGI, VFX, etc...). La postproducció digital és una indústria de ràpida evolució. Esta ràpida evolució de la tecnologia digital aporta cada vegada més opcions a la indústria audiovisual per a produir pel·lícules de qualitat i vídeos professionals de manera més eficient que mai.
Els treballs de l'assignatura es realitzaran en equip durant el semestre del curs. En convocatòries extraordinàries el treball serà individual.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>optatives
- CO4 : Conèixer i aplicar tècniques de postproducció audiovisual avançada que integren diferents tipus de continguts tant els generats de forma sintètica com els procedents de fonts de captura.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a dirigir projectes de l'àmbit de l'enginyeria multimèdia.
- Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes maquinari i programari, per a desenvolupar i executar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a fer servir qualsevol font d'informació relacionada amb la titulació, incloent-hi bibliografia i materials en línia en forma de text, imatge, so o vídeo.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Conéixer i utilitzar els instruments tècnics digitals del muntatge i la postproducció de la imatge i so.
- Conéixer i utilitzar les diferents plataformes i programes per a la postproducció digital.
- Conéixer el "pipeline" de la VFX i com ha popularitzat la postproducció en la indústria del cinema i la televisió.
- Prendre contacte amb literatura general i específica de la Postproducció digital.
- Dominar i utilitzar la terminologia utilitzada en la Postproducció digital.
- Comprendre els mètodes utilitzats habitualment en la postproducció digital de continguts audiovisuals.
- Ser capaços de saber mitjançant exemples i resultats en una obra audiovisual quin tipus de postproducció s'ha realitzat.
- Ser capaç d'integrar-se en equips de treballs per a la preproducció, producció i la postproducció d'una obra audiovisual.
- Fomentar el treball en equip.
- Reforçar les habilitats de comunicació.
- Millorar la capacitat de planificació temporal.
- Crear una producció completa amb mitjans audiovisuals d'última generació.
Dades generals
Codi:
21037
Professor/a responsable:
ORTIZ ZAMORA, JAVIER
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
Àrea: ENGINYERIA DE SISTEMES I AUTOMATICA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)