Competències i objectius

 

Context de l'assignatura per al curs 2024-25

Tot contingut audiovisual desenrotllat per al cinema, la televisió o la indústria del videojoc passa hui dia per una etapa de postproducció digital. Esta etapa de la creació de contingut multimèdia comprén molt diverses tècniques de processament de les imatges i vídeos (com l'etalonatge que és ajust o millora de color, el muntatge i l'edició de vídeos, la rotoscòpia que és eliminar dins vídeo el que no es desitja que es visualitze i la introducció de CGI, VFX, etc...). La postproducció digital és una indústria de ràpida evolució. Esta ràpida evolució de la tecnologia digital aporta cada vegada més opcions a la indústria audiovisual per a produir pel·lícules de qualitat i vídeos professionals de manera més eficient que mai.

Els treballs de l'assignatura es realitzaran en equip durant el semestre del curs. En convocatòries extraordinàries el treball serà individual.

 

 

Resultats d'aprenentatge / Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25

Competències transversals bàsiques de la UA

  • CT1 : Competències en un idioma estranger.
  • CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
  • CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.

 

Competències específiques:>>optatives

  • CO4 : Conèixer i aplicar tècniques de postproducció audiovisual avançada que integren diferents tipus de continguts tant els generats de forma sintètica com els procedents de fonts de captura.

 

 

 

Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)

  • Capacitat per a dirigir projectes de l'àmbit de l'enginyeria multimèdia.
  • Capacitat per a definir, avaluar i seleccionar plataformes maquinari i programari, per a desenvolupar i executar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
  • Capacitat per a fer servir qualsevol font d'informació relacionada amb la titulació, incloent-hi bibliografia i materials en línia en forma de text, imatge, so o vídeo.

 

 

Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25

  • Conéixer i utilitzar els instruments tècnics digitals del muntatge i la postproducció de la imatge i so.
  • Conéixer i utilitzar les diferents plataformes i programes per a la postproducció digital.
  • Conéixer el "pipeline" de la VFX i com ha popularitzat la postproducció en la indústria del cinema i la televisió.
  • Prendre contacte amb literatura general i específica de la Postproducció digital.
  • Dominar i utilitzar la terminologia utilitzada en la Postproducció digital.
  • Comprendre els mètodes utilitzats habitualment en la postproducció digital de continguts audiovisuals.
  • Ser capaços de saber mitjançant exemples i resultats en una obra audiovisual quin tipus de postproducció s'ha realitzat.
  • Ser capaç d'integrar-se en equips de treballs per a la preproducció, producció i la postproducció d'una obra audiovisual.
  • Fomentar el treball en equip.
  • Reforçar les habilitats de comunicació.
  • Millorar la capacitat de planificació temporal.
  • Crear una producció completa amb mitjans audiovisuals d'última generació.

 

 

Dades generals

Codi: 21037
Professor/a responsable:
Ortiz Zamora, Javier
Crèdits ECTS: 6,00
Crèdits teòrics: 1,20
Crèdits pràctics: 1,20
Càrrega no presencial: 3,60

Departaments amb docència

  • Dep.: Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal
    Àrea: Enginyeria de Sistemes i Automatica
    Crèdits teòrics: 1,2
    Crèdits pràctics: 1,2
    Aquest departament és responsable de l'assignatura.
    Aquest dep. és responsable de l'acta.

Estudis en què s'imparteix