Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asignatura de Negocio y Mulitmedia es una optativa del itinerario de Gestión de contenidos. Se presenta desde una nueva perspectiva en donde las nuevas tecnologías establecen por una parte un enfoque innovador y emprendedor y por otra ofrecen un modo de establecer unos planes estratégicos del negocio o empresa que se puedan visualizar y monitorizar en cada momento.
Esta asignatura tiene relación con:
Dispositivos e Infraestructuras para sistemas Multimedia
Servicios multimedia basados en internet
Y, en especial, con las del resto del itinerario al que pertenece:
E-learning
Servicios Multimedia Basados en Internet
Sistemas de Difusión multimedia
Servicios Multimedia Avanzados
En este itinerario, y en la medida que la selección de las asignaturas por parte del alumno lo permita, se seguirá la metodología "Aprendizaje Basado en Proyectos" (ABP) mediante la cual se proprondrá un proyecto transvaersal que afecte a varias de las asignaturas que el alumno seleccione y tendrá que desarrollarla comparitendo metodología y, parcialmente, el sistema de evaluación. Esto relaciona además la asignatura con la de Proyectos Multimedia y Tecnicas Avanzadas de Gráficos obligatorias en el 4º curso.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>optatives
- CO8 : Conèixer, avaluar i aplicar models de negoci i tècniques de màrqueting orientats a l'explotació de les tecnologies multimèdia.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, a més de concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a dissenyar, desenvolupar, avaluar i assegurar l'accessibilitat, ergonomia, usabilitat i seguretat dels sistemes, els serveis i les aplicacions multimèdia, i de la informació que gestionen.
- Capacitat per a concebre i desenvolupar sistemes, o arquitectures informàtiques, centralitzats o distribuïts integrant maquinari, programari i xarxes.
- Capacitat per a conèixer la legislació específica, nacional i internacional, quant a publicació de continguts multimèdia (drets d'autor, propietat intel·lectual i distribució de material audiovisual, especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment).
- Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, les habilitats i les destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
- Capacitat per a analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer multimèdia.
- Coneixement i aplicació d'elements bàsics d'economia i gestió de recursos humans, organització i planificació de projectes, legislació, regulació i normalització en l'àmbit dels projectes multimèdia.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
En cuanto al Aprendizaje Basado en Proyectos:
- Desarrollar un proyecto que integre los contenidos de la asignatura
- Fomentar el trabajo en equipo
- Favorecer el aprendizaje autónomo
- Reforzar las habilidades de comunicación
- Mejorar la capacidad de planificación temporal
- Desarrollar las capacidades críticas y de autogestión
- Desenvolverse en situaciones reales
- Reforzar la interdisciplinariedad de las asignaturas
En cuanto a la propia asignatura:
- Ser capaz de proporcionar una representación de un negocio (en los trabajos en clase nos referiremos al proyecto) mediante una infografía o modelo similar.
- Incorporar datos al negocio.
- Elaborar un plan estratégico basado en KPI’s y Requisitos de Usuario aplicado al negocio.
- Desarrollar los cuadros de mando y visualizaciones de los datos según el plan estratégico definido.
Dades generals
Codi:
21036
Professor/a responsable:
Vilaplana Rúa, Sara
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
TECNOLOGIA INFORMATICA I COMPUTACIO
Àrea: ARQUITECTURA I TECNOLOGIA DE COMPUTADORS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)