Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
Esta asignatura está orientada a formar ingenieros que puedan satisfacer la gran demanda actual (y futura) de profesionales especializados en el desarrollo de aplicaciones web para Internet, intranets y extranets. Para ello, el contenido de esta asignatura se centra el diseño y programación de las aplicaciones web y en las tecnologías que se emplean hoy en día en su desarrollo.
El objetivo principal de esta asignatura es que el alumno sea capaz de desarrollar aplicaciones cliente/servidor basadas en la Web.
Esta asignatura emplea un modelo de aprendizaje híbrido (blended learning) combinado con la clase invertida (flipped classroom o flip teaching), en el que se emplean varios cursos en línea compuestos de videotutoriales para ofrecer un aprendizaje flexible y adaptado a las necesidades particulares de cada estudiante. Para ello, se definen unos conocimientos y habilidades mínimos y obligatorios que deben alcanzar todos los estudiantes, más unos conocimientos y habilidades opcionales a los que pueden optar aquellos estudiantes que lo deseen. Este modelo de aprendizaje se refleja en la metodología empleada y en los instrumentos y criterios de evaluación.
Recomendaciones
Para poder seguir adecuadamente la asignatura y obtener el máximo partido de ella, es necesario que el alumno no tenga ningún problema con los siguientes conocimientos:
- Programación.
- Orientación a objetos.
- Bases de datos y SQL.
- HTML y CSS.
Antes de cursar esta asignatura se recomienda tener aprobada la asignatura "PROGRAMACIÓN DEL CLIENTE WEB" (21025).
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
UA Basic Transversal Competences
- CT1 : Skills in a foreign language.
- CT2 : Computer and information technology skills.
- CT3 : Oral and written communication skills.
Specific Competences:>>Specific
- C14 : Design, implement, integrate and implant the tools, applications and components needed to store, process, distribute and access web-based information systems.
- C25 : Design, produce and manage multilingual and multimode multimedia content systems to guarantee their internationalisation, localisation, accessibility and usability.
- C27 : Understand the different types of web-based development models, as well as the technologies used to develop applications in said environment and devices in which they can be implemented.
- C5 : Programme applications robustly, correctly and efficiently, choosing the most appropriate paradigms and programming languages by applying one's knowledge of basic algorithmic procedures and using the most appropriate data types and structures.
- C7 : Select and use the right development platform to programme heterogeneous sets of devices, with different hardware, operating system and different kinds of input and output interfaces.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
No data
General
Code:
21020
Lecturer responsible:
Lujan Mora, Sergio
Credits ECTS:
6,00
Theoretical credits:
1,20
Practical credits:
1,20
Distance-base hours:
3,60
Departments involved
-
Dept:
LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
Theoretical credits: 1,2
Practical credits: 1,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
DEGREE IN MULTIMEDIA ENGINEERING
Course type: COMPULSORY (Year: 3)