Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2024-25

La asignatura Análisis y Especificación de Sistemas Multimedia se imparte en el segundo cuatrimestre del segundo curso y es de carácter obligatorio. En ella se introduce la necesidad de establecer metodologías de ingeniería del software para el correcto desarrollo y planificación de sistemas multimedia, ya que, un proyecto multimedia puede alcanzar una gran complejidad en cuanto a diseño y mantenimiento de bases de datos, programación de módulos y componentes, integración de diversas tecnologías, etc.
Dada la naturaleza multidisciplinar de los sistemas multimedia, esta asignatura está estrechamente relacionada con asignaturas de programación y bases de datos. Además, proporciona los conocimientos necesarios para abordar la asignatura de tercer curso Diseño de Sistemas Multimedia.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25

UA Basic Transversal Competences

  • CT1 : Skills in a foreign language.
  • CT2 : Computer and information technology skills.
  • CT3 : Oral and written communication skills.

 

Specific Competences:>>Specific

  • C1 : Develop, maintain, administrate and evaluate multimedia services that satisfy all user requirements and behave reliably and efficiently while complying with quality standards.
  • C10 : Select and manage platforms to support multimedia content from its creation to its distribution and consumption.
  • C14 : Design, implement, integrate and implant the tools, applications and components needed to store, process, distribute and access web-based information systems.
  • C15 : Understand and apply the principles, methodologies and life cycles of software engineering.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

No data

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25

  • Conocer y aplicar diferentes metodologías de ingeniería del software.
  • Estudiar técnicas de elicitación de requisitos para un sistema multimedia.
  • Utilizar UML como lenguaje de modelado.

 

 

General

Code: 21017
Lecturer responsible:
Vazquez Pérez, Sonia
Credits ECTS: 6,00
Theoretical credits: 1,20
Practical credits: 1,20
Distance-base hours: 3,60

Departments involved

  • Dept: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Theoretical credits: 1,2
    Practical credits: 1,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught