Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asignatura Análisis y Especificación de Sistemas Multimedia se imparte en el segundo cuatrimestre del segundo curso y es de carácter obligatorio. En ella se introduce la necesidad de establecer metodologías de ingeniería del software para el correcto desarrollo y planificación de sistemas multimedia, ya que, un proyecto multimedia puede alcanzar una gran complejidad en cuanto a diseño y mantenimiento de bases de datos, programación de módulos y componentes, integración de diversas tecnologías, etc.
Dada la naturaleza multidisciplinar de los sistemas multimedia, esta asignatura está estrechamente relacionada con asignaturas de programación y bases de datos. Además, proporciona los conocimientos necesarios para abordar la asignatura de tercer curso Diseño de Sistemas Multimedia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>específiques
- C1 : Desenvolupar, mantenir, administrar i avaluar serveis i sistemes multimèdia que satisfacen tots els requisits de l'usuari i es comporten de forma fiable, eficient i que complisquen normes de qualitat.
- C10 : Seleccionar i gestionar plataformes per a donar suport al contingut multimèdia des de la seua creació fins a la seua distribució i consum.
- C14 : Dissenyar, implementar, integrar i implantar les eines, aplicacions i components necessaris per a l'emmagatzematge, processament, distribució i accés als sistemes d'informació basats en web.
- C15 : Conèixer, i aplicar els principis, metodologies i cicles de vida de l'enginyeria de programari.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a concebre, redactar, organitzar, planificar, desenvolupar i signar projectes, en l'àmbit de l'enginyeria multimèdia, i per a concebre, desenvolupar o explotar sistemes, serveis i aplicacions multimèdia.
- Capacitat per a dirigir projectes de l'àmbit de l'enginyeria multimèdia.
- Capacitat per a concebre, desenvolupar i mantenir sistemes, serveis i aplicacions multimèdia, emprant els mètodes de l'enginyeria del programari com a instrument per a assegurar-ne la qualitat.
- Coneixement de les matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprenendre i desenvolupar nous mètodes i tecnologies, a més de les que donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat per a treballar en un grup pluridisciplinari i en un entorn multilingüe, i per a comunicar, tant per escrit com verbalment, idees, coneixements, procediments i resultats relacionats amb les tecnologies de la informació i de les comunicacions i, més concretament, amb els aspectes multimèdia d'aquestes tecnologies.
- Capacitat per a adoptar el mètode científic en el plantejament i la realització de treballs diversos, tant en l'àmbit acadèmic com en el professional.
- Capacitat per a fer servir qualsevol font d'informació relacionada amb la titulació, incloent-hi bibliografia i materials en línia en forma de text, imatge, so o vídeo.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Conocer y aplicar diferentes metodologías de ingeniería del software.
- Estudiar técnicas de elicitación de requisitos para un sistema multimedia.
- Utilizar UML como lenguaje de modelado.
Dades generals
Codi:
21017
Professor/a responsable:
Vazquez Pérez, Sonia
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Àrea: LLENGUATGES I SISTEMES INFORMATICS
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 2)