Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
L'assignatura Programació I és el primer contacte de l'estudiant amb els llenguatges de programació.
Està relacionada estretament amb Programació II, i directament amb Matemàtiques I, Fonaments de Computadors, Sistemes Operatius, Fonaments de Bases de dades, Estructures de Dades i Algorítmica, Sistemes Multimèdia.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT1 : Competències en un idioma estranger.
- CT2 : Competències informàtiques i informacionals.
- CT3 : Competències en comunicació oral i escrita.
Competències específiques:>>bàsiques
- B3 : Conèixer i comprendre els fonaments bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, l'algorítmica i la complexitat computacional.
Competències específiques:>>específiques
- C14 : Dissenyar, implementar, integrar i implantar les eines, aplicacions i components necessaris per a l'emmagatzematge, processament, distribució i accés als sistemes d'informació basats en web.
- C25 : Dissenyar, produir i gestionar sistemes multilingües i multimodals de continguts multimèdia amb l'objectiu de garantir la seua internacionalització, localització, accessibilitat i usabilitat.
- C27 : Conèixer i aplicar els diferents models de desenvolupament en entorn web, així com les tecnologies usades en el desenvolupament d'aplicacions en aquest entorn i els dispositius en els quals poden ser executades.
- C5 : Programar aplicacions de forma robusta, correcta i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació més adequats aplicant els coneixements sobre procediments algorísmics bàsics i usant els tipus i estructures de dades més adequades.
- C7 : Seleccionar i utilitzar la plataforma de desenvolupament adequada per a programar conjunts heterogenis de dispositius, amb diferent maquinari, sistema operatiu, i diferents tipus d'interfícies d'entrada i eixida.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, autonomia i creativitat. Capacitat per a saber comunicar i transmetre els coneixements, habilitats i destreses de la professió d'enginyer multimèdia.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Conèixer, saber interpretar i analitzar problemes susceptibles de resolució per un ordinador i dissenyar algorismes bàsics que els solucionen, amb independència del llenguatge de programació a utilitzar.
- Conèixer, saber interpretar i aprendre a treballar amb els elements bàsics dels llenguatges de programació: variables, tipus de dades elementals i estructurats, estructures de control, recursividad bàsica.
- Conèixer, saber interpretar i aplicar tècniques de programació estructurada per a la implementació d'algorismes bàsics, que afavorisquen l'obtenció de programes correctes, eficients, ben organitzats, ben documentats i llegibles.
- Conèixer, saber interpretar i analitzar el concepte de complexitat computacional.
Dades generals
Codi:
21001
Professor/a responsable:
Satorre Cuerda, Rosana
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
1,20
Crèdits pràctics:
1,20
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CIENCIA DE LA COMPUTACIO I INT. ARTIF.
Àrea: CIENCIA DE LA COMPUTACIO, INTEL·LIGENCIA ARTIFICIA
Crèdits teòrics: 1,2
Crèdits pràctics: 1,2
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA MULTIMÈDIA
Tipus d'assignatura: BÀSICA (Curs: 1)