Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
Tras haber estudiado los conceptos relativos a la tecnología audiovisual, principalmente en las asignaturas Televisión, Ingeniería de Vídeo y Tratamiento Digital de Audio, se pretende explorar los desarrollos más recientes relativos a la producción, difusión y codificación en entornos tanto de audio como de vídeo. Además se aborda la problemática de las últimas herramientas para el diseño, simulación y optimización de sistemas de refuerzo sonoro a gran escala. El planteamiento general de la asignatura se vertebra, principalmente, en la resolución de proyectos relacionados con la temática tratada.
RECOMENDACIONES - Asignaturas que deben cursarse con anterioridad:
· Televisión
· Tratamiento Digital de Señal
· Tratamiento Digital de Audio
· Tratamiento Digital de Imágenes
· Ingeniería de Vídeo
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències transversals bàsiques de la UA
- CT10 : Capacitat d'afrontar, projectar i resoldre problemes reals demanats per la societat en l'àmbit de l'enginyeria.
- CT11 : Capacitat d'aprendre i aplicar, de manera autònoma i interdisciplinària, nous conceptes i mètodes.
- CT12 : Capacitat d'assimilar l'evolució contínua de la tecnologia en l'àmbit de desenvolupament professional i adaptar-s'hi.
- CT13 : Capacitat d'adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant en l'àmbit acadèmic com en el professional.
- CT14 : Disposar de la capacitat d'autocrítica necessària per a l'anàlisi i millora de la qualitat d'un projecte.
- CT6 : Capacitat d'utilitzar la llengua anglesa amb fluïdesa per a accedir a la informació tècnica, respondre a les necessitats de la societat, i poder ser autosuficient en la preparació de la seua vida professional.
- CT7 : Capacitat d'exposició oral i escrita.
- CT8 : Capacitat de planificar tasques i comprometre's en el compliment d'objectius i terminis.
- CT9 : Capacitat de treball en grup.
Competències transversals bàsiques
- CT2 : Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
- CT3 : Que els estudiants tinguen la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per a emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
- CT4 : Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- CT5 : Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
Competències específiques: >> competències comunes a la branca de Telecomunicació
- C1 : Capacitat per a aprendre de manera autònoma nous coneixements i tècniques adequats per a la concepció, el desenvolupament o l'explotació de sistemes i serveis de telecomunicació.
- C2 : Capacitat d'utilitzar aplicacions de comunicació i informàtiques (ofimàtiques, bases de dades, càlcul avançat, gestió de projectes, visualització, etc.) per a sustentar el desenvolupament i l'explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica.
- C3 : Capacitat per a utilitzar eines informàtiques de recerca de recursos bibliogràfics o d'informació relacionada amb les telecomunicacions i l'electrònica.
- C5 : Capacitat per a avaluar els avantatges i inconvenients de diferents alternatives tecnològiques de desplegament o implementació de sistemes de comunicacions, des del punt de vista de l'espai del senyal, les pertorbacions i el soroll i els sistemes de modulació analògica i digital.
Competències específiques: >> competències específiques de So i Imatge
- E1 : Capacitat de construir, explotar i gestionar serveis i aplicacions de telecomunicacions, enteses aquestes com a sistemes de captació, tractament analògic i digital, codificació, transport, representació, processament, emmagatzematge, reproducció, gestió i presentació de serveis audiovisuals i informació multimèdia.
- E2 : Capacitat d'analitzar, especificar, realitzar i mantenir sistemes, equips, capçaleres i instal·lacions de televisió, àudio i vídeo, tant en entorns fixos com a mòbils.
- E5 : Capacitat per a crear, codificar, gestionar, difondre i distribuir continguts multimèdia, atenent criteris d'usabilitat i accessibilitat dels serveis audiovisuals, de difusió i interactius.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
- Coneixement de matèries bàsiques i tecnologies que capaciten per a aprenendre nous mètodes i tecnologies, i donen versatilitat per a adaptar-se a noves situacions.
- Capacitat per a resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions i creativitat, i comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses, comprenent la responsabilitat ètica i professional de l'activitat de l'enginyer tècnic de telecomunicació.
- Capacitat per analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
- Capacitat per a treballar en un grup multidisciplinari i en un entorn multilingüe i de comunicar, per escrit i verbalment, coneixements, procediments, resultats i idees relacionades amb les telecomunicacions i l'electrònica.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
- Conocer las últimas tendencias en producción, codificación y difusión de señales audiovisuales.
- Entender los sistemas de TV digital de alta definición y TV-3D.
- Conocer los sistemas de codificación y reproducción de audio digital multi-canal y envolvente.
- Conocer los principios de diseño, optimización y verificación de sistemas de refuerzo sonoro a gran escala.
- Entender los retos y las implicaciones sociales derivadas del trabajo en ingeniería (audiovisual y en general).
Dades generals
Codi:
20031
Professor/a responsable:
Roma Romero, Miguel
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,90
Crèdits pràctics:
1,50
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
FISICA, ENGINYERIA DE SISTEMES I TEORIA
Àrea: TEORIA DEL SENYAL I COMUNICACIONS
Crèdits teòrics: 0,9
Crèdits pràctics: 1,5
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ENGINYERIA EN SO I IMATGE EN TELECOMUNICACIÓ
Tipus d'assignatura: OBLIGATÒRIA (Curs: 4)