Competències i objectius
Context de l'assignatura per al curs 2024-25
La asignatura se encuentra en cuarto curso, y es necesario tener adquiridos numerosos conceptos y habilidades en construcción, materiales y estructuras.También se considera que se deberían tener adquiridas numerosas competencias transversales como: capacidad de trabajo en equipo, creatividad, capacidad de resolución de problemas, tener un pensamiento crítico o capacidad de negociación. Capacidades que se seguirán trabajando en esta asignatura.
Competències de l'assignatura (verificades per ANECA en graus i màsters oficials) per al curs 2024-25
Competències específiques (CE)
- E10 : Aptitud per a intervenir en la rehabilitació d'edificis i en la restauració i conservació del patrimoni construït.
- E9 : Capacitat per a dictaminar sobre les causes i manifestacions de les lesions en els edificis, proposar solucions per a evitar o esmenar les patologies, i analitzar el cicle de vida útil dels elements i sistemes constructius.
Competències generals transversals
- G12 : Competències informàtiques i informacionals.
- G13 : Competències en comunicació oral i escrita.
Resultats d'aprenentatge (Objectius formatius)
Dur a terme activitats tècniques de càlcul, mesuraments, valoracions, taxacions i estudis de viabilitat econòmica; realitzar peritatges, inspeccions, anàlisis de patologia i altres anàlegs i redactar els informes, dictàmens i documents tècnics corresponents; efectuar aixecaments de plans en solars i edificis.
Dirigir i gestionar l'ús, conservació i manteniment dels edificis, redactant els documents tècnics necessaris. Elaborar estudis del cicle de vida útil dels materials, sistemes constructius i edificis. Gestionar el tractament dels residus de demolició i de la construcció.
Objectius específics indicats pel professorat per al curs 2024-25
Comprender el concepto de Patrimonio Edificado.
Sensibilizar al alumno con el Patrimonio Edificado y su importancia para la sociedad.
Adquirir conocimientos tras la resolución de problemas planteados.
Conocer las partes de un proyecto de intervención arquitectónica.
Aprender la metodología para elaborar un diagnóstico de un edificio con lesiones.
Investigar en diferentes fuentes documentales los antecedentes históricos del edificio.
Tener capacidad de trabajar en equipo repartiendo tareas y discutiendo resultados obtenidos.
Desarrollar el pensamiento crítico aplicado al caso en estudio.
Mejorar la oratoria mediante explicaciones en público delante de los compañeros.
Proponer soluciones técnicas encaminadas a la intervención en el Patrimonio edificado tras haber evaluado diferentes posibilidades y discutido en grupo las ventajas e inconvenientes de cada sistema.
Dades generals
Codi:
16033
Professor/a responsable:
Spairani Berrio, Yolanda
Crèdits ECTS:
6,00
Crèdits teòrics:
0,00
Crèdits pràctics:
2,40
Càrrega no presencial:
3,60
Departaments amb docència
-
Dep.:
CONSTRUCCIONS ARQUITECTONIQUES
Àrea: CONSTRUCCIONS ARQUITECTONIQUES
Crèdits teòrics: 0
Crèdits pràctics: 2,4
Aquest departament és responsable de l'assignatura.
Aquest dep. és responsable de l'acta.
Estudis en què s'imparteix
-
GRAU EN ARQUITECTURA TÈCNICA
Tipus d'assignatura: OPTATIVA (Curs: 4)