Competencies and objectives
Course context for academic year 2024-25
L’assignatura “Didàctica del valencià: Llengua i Literatura I” forma part del mòdul específic “Llengua i Literatura Catalana”, al qual optaran els estudiants que vulguen dedicar-se professionalment al món de l’ensenyament en la matèria Valencià: Llengua i Literatura i altres matèries afins en l’educació secundària, com també en escoles oficials d'idiomes.
Al llarg dels 9 crèdits de què consta l’assignatura, pretenem que l’estudiant conega el marc curricular vigent, els principis didàctics que el fonamenten, i la manera de planificar el treball a l'aula a partir d'aquest marc.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2024-25
General Competences (CG)
- CG10 : Dissenyar i dur a terme activitats formals i no formals que contribuïsquen a fer del centre un lloc de participació i cultura en l'entorn en el qual està situat.
- CG13 : Conèixer la normativa i l'organització institucional del sistema educatiu i models de millora de la qualitat amb aplicació als centres d'ensenyament.
- CG14 : Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seua situació actual, perspectives i interrelació amb la realitat social de cada època.
- CG16 : Treballar en equip amb altres professionals de l'educació, enriquint la pròpia formació.
- CG17 : Desenvolupar hàbits i actituds per a aprendre a aprendre al llarg del posterior exercici professional.
- CG4 : Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la als processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de les especialitzacions cursades.
- CG7 : Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge, amb una atenció especial a l'equitat, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- CG9 : Conèixer els processos d'interacció i comunicació en l'aula i dominar destreses i habilitats socials necessàries per a fomentar l'aprenentatge i la convivència en l'aula i abordar problemes de disciplina i resolució de conflictes.
Specific Competences:>>Specific Module (CE)
- CE10 : Conèixer estratègies i tècniques d'avaluació i entendre l'avaluació com un instrument de regulació i estímul de l'esforç.
- CE11 : Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització cursada.
- CE12 : Analitzar críticament l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- CE13 : Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries de l'especialització i plantejar alternatives i solucions.
- CE5 : Conèixer els desenvolupaments teoricopràctics de l'ensenyament i l'aprenentatge de les matèries corresponents.
- CE6 : Transformar els currículums en programes d'activitats i de treball.
- CE7 : Adquirir criteris de selecció i elaboració de materials educatius.
- CE8 : Fomentar un clima que facilite el aprendizaje y ponga en valor las aportaciones de los estudiantes.
Learning outcomes (Training objectives)
No data
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2024-25
No data
General
Code:
12052
Lecturer responsible:
Limorti Paya, Paul
Credits ECTS:
9,00
Theoretical credits:
1,40
Practical credits:
2,20
Distance-base hours:
5,40
Departments involved
-
Dept:
CATALAN STUDIES
Area: CATALAN STUDIES
Theoretical credits: 1,4
Practical credits: 2,2
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record.
Study programmes where this course is taught
-
UNIVERSITY MASTER'S DEGREE IN ACADEMIC STAFF OF SECONDARY EDUCATION AND HIGH SCHOOL, VOCATIONAL TRAINING AND LANGUAGE TEACHING
Course type: COMPULSORY (Year: 1)