Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

Development of practical workshops where students will be able to come into contact with different tools for the enhancement of heritage and its visualization

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

MÁSTER EN PATRIMONIO VIRTUAL

 

Specific Competences (CE)

  • CE18 : Ser capaz de realizar una réplica física de un objeto obtenido mediante fotogrametría digital, escáner 3D o infografía 3D.
  • CE19 : Aprender fundamentos de comunicación audiovisual para la realización de productos audiovisuales para la divulgación y puesta en valor del patrimonio cultural.
  • CE20 : Aprender técnicas básicas de captura, edición y producción de vídeo y audio para la realización de productos audiovisuales para la divulgación y puesta en valor del patrimonio cultural.

 

General Competences

  • CG1 : Conocer los nuevos recursos existentes para poner en valor el Patrimonio a través de nuevas tecnologías
  • CG2 : Ser capaz de diseñar, dirigir, coordinar, realizar y participar en proyectos integrales de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
  • CG3 : Obtener conocimientos avanzadas en cada una de las fases habituales en proyectos de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.

 

MÁSTER DE FORMACIÓN PERMANENTE EN PATRIMONIO VIRTUAL

 

Skills/Skills

  • HD1 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
  • HD10 : Realizar réplicas físicas de un objeto obtenido mediante fotogrametría digital, escáner 3D o infografía 3D
  • HD2 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.

 

Conocimientos/Contenidos

  • CON1 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
  • CON12 : Comprender los fundamentos de comunicación audiovisual para la realización de productos audiovisuales para la divulgación y puesta en valor del patrimonio cultural.
  • CON2 : Conocer los nuevos recursos existentes para poner en valor el Patrimonio a través de nuevas tecnologías

 

Skills/Competences

  • C1 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
  • C2 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
  • C3 : Aplicar nociones de dirección, coordinación, realización y participación en proyectos integrales de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
  • C4 : Aplicar las nociones avanzadas en cada una de las fases habituales en proyectos de virtualización del patrimonio y restauración virtual del patrimonio.
  • C8 : Adquirir técnicas básicas de captura, edición y producción de vídeo y audio para la realización de productos audiovisuales para la divulgación y puesta en valor del patrimonio cultural.

 

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

Acquire the knowledge proposed during the workshops carried out

 

 

General

Code: 79404
Lecturer responsible:
Molina Vidal, Jaime
Credits ECTS: 2,00
Theoretical credits: 0,20
Practical credits: 0,40
Distance-base hours: 1,40

Departments involved

  • Dept: PREHISTORY, ARCHAEOLOGY, ANCIENT HISTORY, GREEK AND LATIN STUDIES
    Area: ANCIENT HISTORY
    Theoretical credits: 0,1
    Practical credits: 0,2
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.
  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,1
    Practical credits: 0,2

Study programmes where this course is taught