Competencies and objectives
Course context for academic year 2023-24
This subject contributes to the training of the linguistic mediator to facilitate with linguistic and pragmatic tools and instruments the doctor-patient communication in English.
It is justified within the framework of the general competences of the Expert Title GC2: Acquire sufficient competences to be efficient communicators and managers in Spanish and English in a professional context.
And it serves to respond to the specific competences:
CE5. Master the techniques of communication and management of services in the professional context.
CE6. Know the most effective techniques for effective oral communication, using not only the spoken word but also gestural communication.
but also gestural communication.
CE7. Understand the importance of structuring the order and presentation of arguments, the planning of the intervention and the tools to make it more effective.
and the tools to make it more effective.
CE11. Be able to maintain attention and contact with the patient and modulate the voice according to the circumstances required.
Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24
EXPERT IN INTERNATIONAL BIOMEDICAL ASSISTANT
General Competences
- CG1 : Aplicar los conocimientos previos y los que adquieran en su trabajo de asistente al paciente de una forma profesional, honesta y eficaz.
- CG2 : Adquirir competencias suficientes para mostrarse como comunicadores y gestores eficientes en español e inglés dentro del contexto profesional.
- CG3 : Favorecer la capacidad del alumnado para reunir e interpretar los datos más adecuados para cada situación en el contexto comunicativo médico-paciente.
- CG4 : Desarrollar las habilidades de aprendizaje necesarias para emprender proyectos posteriores con un alto grado de autonomía en el contexto comunicativo médico-paciente.
- CG5 : Ser capaces de elaborar y exponer argumentos en distintos contextos, y de resolver situaciones de conflicto dentro de este sector laboral.
Specific Competences
- CE1 : Adquirir destrezas para ser capaces de ofrecer información, orientación y asistencia a pacientes nacionales e internacionales en español e inglés.
- CE11 : Ser capaces de mantener la atención y el contacto con el paciente y modular la voz según las circunstancias requeridas.
- CE2 : Conocer las estrategias de atención al paciente, técnicas de acogida, y desarrollar habilidades sociales para la óptima interacción mediador-médico-paciente; también con la gestión de posibles quejas y conflictos.
- CE3 : Saber acometer las tareas para la preparación y desarrollo de procesos de mediación entendiendo las distintas características y tipología de pacientes
- CE4 : Entender la necesidad de adecuar la mediación a las motivaciones y peculiaridades del paciente, adaptándose a las circunstancias.
- CE5 : Dominar las técnicas de comunicación y gestión de servicios del contexto profesional.
- CE6 : Conocer las técnicas más eficaces para lograr una comunicación oral efectiva, empleando no sólo la palabra sino también la comunicación gestual.
- CE7 : Entender la importancia de estructurar el orden y presentación de los argumentos, la planificación de la intervención y las herramientas para hacerla más eficaz.
- CE8 : Conocer y saber usar Tecnologías de la Información y comunicación para la captación y gestión de la información necesaria para el trabajo de asistente (webs básicas, otros medios y soportes)
EXPERTO/A EN ASISTENTE AL PACIENTE INTERNACIONAL
Skills/Skills
- HD1 : That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solve problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their area of ¿¿study
- HD2 : That students are able to integrate knowledge and face the complexity of formulating judgments based on information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
- HD3 : That students know how to communicate their conclusions ¿and the ultimate knowledge and reasons that support them¿ to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way.
- HD4 : Desarrollar las habilidades de aprendizaje necesarias para emprender proyectos posteriores con un alto grado de autonomía en el contexto comunicativo médico-paciente.
- HD5 : That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous.
- HD6 : Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
Conocimientos/Contenidos
- CON1 : Conoce las estrategias de atención al paciente, técnicas de acogida, y desarrolla habilidades sociales para la óptima interacción mediador-médico-paciente; también con la gestión de posibles quejas y conflictos
- CON2 : Adquiere competencias para mostrarse como comunicador y gestor eficiente en español e inglés dentro del contexto profesional médico, también en situaciones de conflictos
- CON3 : Favorecer la capacidad del alumnado para reunir e interpretar los datos más adecuados para cada situación en el contexto comunicativo médico-paciente.
- CON6 : Elabora y expone argumentos en distintos contextos, y resuelve situaciones de conflicto dentro de este sector laboral.
Skills/Competences
- C1 : Adquirir destrezas para ser capaces de ofrecer información, orientación y asistencia a pacientes nacionales e internacionales en español e inglés.
- C2 : Aplicar los conocimientos previos y los que adquieran en su trabajo de asistente al paciente de una forma profesional, honesta y eficaz.
- C3 : Saber acometer las tareas para la preparación y desarrollo de procesos de mediación entendiendo las distintas características y tipología de pacientes
- C4 : Entender la necesidad de adecuar la mediación a las motivaciones y peculiaridades del paciente, adaptándose a las circunstancias.
- C5 : Dominar las técnicas de comunicación y gestión de servicios del contexto profesional.
- C6 : Conocer las técnicas más eficaces para lograr una comunicación oral efectiva, empleando no sólo la palabra sino también la comunicación gestual.
- C7 : Entender la importancia de estructurar el orden y presentación de los argumentos, la planificación de la intervención y las herramientas para hacerla más eficaz.
- C8 : Conocer y saber usar Tecnologías de la Información y comunicación para la captación y gestión de la información necesaria para el trabajo de asistente (webs básicas, otros medios y soportes)
- C9 : Ser capaces de mantener la atención y el contacto con el paciente y modular la voz según las circunstancias requeridas.
Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24
General objective: To provide comprehensive training in interlinguistic mediation and international patient care in English.
Specific objectives:
- To acquire sufficient skills for managing, advising and assisting patients in English.
- To fluently handle different resources to obtain the necessary information, and to know how to organise the relevant discourse adapted to each environment and each group.
General
Code:
79353
Lecturer responsible:
Congost Maestre, Nereida
Credits ECTS:
3,00
Theoretical credits:
0,60
Practical credits:
0,60
Distance-base hours:
1,80
Departments involved
-
Dept:
SPANISH STUDIES, GENERAL LINGUISTICS AND THEORY OF LITERATURE
Area: SPANISH STUDIES
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0 -
Dept:
ENGLISH STUDIES
Area: ENGLISH STUDIES
Theoretical credits: 0,6
Practical credits: 0,6
This Dept. is responsible for the course.
This Dept. is responsible for the final mark record. -
Dept:
I. INTERUNIVERSITARIO DE LENGUAS MODERNAS APLICADAS (10.15)
Area: UNIVERSITAT D'ALACANT (CURSOS D'ESPECIALITZACIÓ - CONTINUA)
Theoretical credits: 0
Practical credits: 0
Study programmes where this course is taught
-
EXPERTO/A EN ASISTENTE AL PACIENTE INTERNACIONAL
Course type: COMPULSORY (Year: 1)
-
EXPERT IN INTERNATIONAL BIOMEDICAL ASSISTANT
Course type: COMPULSORY (Year: 1)