Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

La asignatura Programación para el Cálculo Científico supone un reforzamiento de los conociemientos de programaciòn que los alumnos han adquirido en sus estudios de Grado, introduciendo instrucciones y tipos de datos más complejas y el paradigma de la programación orientada a objetos. Además se introducirán herramientas para el trabajo colaborativo y la distribución de paquetes software.
Es una asignatura instrumental que será utilizada en muchas otras asignaturas del máster.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar habilitats per al treball en equip, ja siga en equips amb personal de la mateixa disciplina o equips multidisciplinaris (incloent professionals de formació tècnica, social o científica)
  • CT2 : Adoptar el mètode científic en el plantejament i realització de treballs diversos tant a nivell acadèmic com professional, i d'adoptar procediments basats en criteris de qualitat i sostenibilitat en l'activitat professional
  • CT3 : Desenvolupar habilitats, estratègies i tècniques per a la interacció, el treball col·laboratiu i la transferència del coneixement i conclusions obtingudes, tant a professionals de sectors afins com a públic no especialitzat

 

General Competences

  • CG5 : Adquirir els coneixements informàtics necessaris per a ser capaç de'adaptar a la resolució de problemes científics en qualsevol àrea de ciències experimentals

 

Specific Competences

  • CE1 : Conéixer i usar el programari específic de càlcul científic apropiat per a matemàtiques i ciències experimentals
  • CE6 : Aplicar eines de càlcul científic avançat a la modelització i simulació de casos concrets d'investigació en ciències experimentals

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

· Saber elegir, de entre las estructuras de datos disponibles en un lenguaje de programación, aquella más adecuada para enfrentarse a un problema determinado de la manera más eficiente posible

· Entender los conceptos básicos de programación orientada a objetos y emplear correctamente este paradigma para hacer más legibles y mantenibles los programas informáticos que realizan cálculos complejos

· Entender y saber definir las dependencias de un proyecto software

· Manejar con soltura sistemas de control de versiones distribuidos

· Saber empaquetar y publicar programas informáticos y bibliotecas para que sean fácilmente reutilizables por otras personas

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 49238
Lecturer responsible:
CALERA RUBIO, JORGE
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,50
Practical credits: 0,70
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Theoretical credits: 0,5
    Practical credits: 0,7
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught