Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

La asignatura pretende fijar las claves de la investigación en comunicación considerando las oportunidades que ofrece el entorno digital. Con la misma la/el estudiante comprenderá el proceso investigativo con base tecnológica y enfoque estratégico en entornos profesionales, y será capaz de aplicarlo en el ámbito académico. Profundiza en la integración de los diferentes elementos del plan de medición y en el análisis de los medios propios.

Forma parte del módulo, en la estructura de los estudios del Máster: "Investigación en comunicación digital y Medios digitales".

Este módulo está formado por dos materias: "Investigación y medición en el entorno digital" y "Medios publicitarios digitales".

Las asignaturas incluidas en las materias son: "Investigación en entornos digitales, Data y Analítica" y "Métricas de Marketing en el entorno digital", por un lado, y "Audiencias online y planificación de la publicidad en medios digitales", por otro.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
  • CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
  • CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
  • CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
  • CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences

  • CG1 : Dissenyar i executar plans de comunicació digital i campanyes de publicitat online que proporcionen solucions innovadores i responguen al pla estratègic de l'organització, amb una visió global, integrada, analítica i ètica.
  • CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.
  • CG3 : Formular i elaborar projectes de comunicació integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes acadèmiques o professionals sobre entorns digitals.

 

Specific Competences

  • CE11 : Examinar críticament i discriminar els mitjans digitals com a font d'informació i investigació en comunicació.
  • CE12 : Analitzar i integrar les mètriques i eines analítiques necessàries per al seguiment i el control de l'eficàcia del màrqueting en entorns digitals, en general, i de la comunicació digital, en particular.
  • CE21 : Incorporar els principis d'investigació i sistemes de mesurament en totes les fases d'un projecte de comunicació digital d'acord amb els objectius i usos concordes a la normativa.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

Al término de esta enseñanza, el alumnado habrá sido capaz de:

  • Deducir las claves de la investigación en comunicación digital y comparar la aplicación de la investigación en comunicación digital profesional y académica.
  • Diseñar un plan de medición online con propuesta de indicadores clave, revisión de metodologías y selección adecuada de las métricas web.
  • Comparar métricas web con las herramientas de analítica adecuadas.
  • Examinar críticamente los tipos de fuentes y las posibilidades de los datos de los entornos digitales valorando el uso de modelos de predicción basados en Big Data.
  • Elaborar informes de analítica útiles para la toma de decisiones en comunicación digital integrando los principios de los modelos de visualización de datos.
  • Calcular y explicar los resultado de la actividad del marketing con una perspectiva estratégica.
  • Identificar y examinar las métricas de marketing relevantes en los modelos de negocio online.
  • Determinar el impacto de la gestión de marketing en el cliente y sus consecuencias en el mercado.
  • Recomendar las decisiones a acometer en el ámbito del marketing, tanto estratégicas como tácticas, fundamentadas en indicadores cuantitativos.
  • Apoyar la planificación y gestión de la actividad del marketing en indicadores y sistemas de información.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 49109
Lecturer responsible:
SANTA SORIANO, ALBA
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Area: LANGUAGES AND COMPUTING SYSTEMS
    Theoretical credits: 0,3
    Practical credits: 0,3
  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,3
    Practical credits: 0,3
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught