Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

Esta asignatura versa sobre las características de los contenidos audiovisuales en los medios online. Aborda tanto las formas narrativas interactivas como las herramientas para su creación. Los conceptos se materializarán con la elaboración de un proyecto interactivo.

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
  • CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
  • CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
  • CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
  • CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences

  • CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.
  • CG3 : Formular i elaborar projectes de comunicació integrant coneixements i actituds per a realitzar propostes acadèmiques o professionals sobre entorns digitals.

 

Specific Competences

  • CE10 : Comparar i valorar les eines d'edició, creació i gestió de continguts digitals, en general, i dels audiovisuals, en particular.
  • CE11 : Examinar críticament i discriminar els mitjans digitals com a font d'informació i investigació en comunicació.
  • CE20 : Conèixer els fonaments i les tècniques de disseny i creació de continguts de qualitat per a elevar l'eficàcia i l'experiència de l'usuari en entorns digitals.
  • CE22 : Saber aplicar els conceptes i les tècniques de la comunicació i dels seus canals digitals per a l'adequada gestió de les accions en àmbits professionals.
  • CE7 : Aplicar els principis creatius en l'estratègia i elaboració de continguts en entorns digitals.
  • CE9 : Dissenyar i elaborar continguts multimèdia digitals (redacció, àudio, vídeo, gràfics).

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

Al término de esta enseñanza, el alumnado habrá sido capaz de:

  • Identificar las características de la redacción en los medios online.
  • Crear contenidos informativos y persuasivos para medios online.
  • Experimentar las herramientas de edición y publicación de información en Internet.
  • Distinguir las necesidades textuales de cada red social.
  • Crear contenidos adaptados a las diferentes Redes Sociales Digitales.
  • Identificar, analizar y clasificar información relevante para distribuirla de forma segmentada en una organización o colectivo.
  • Diferenciar las características de la narrativa audiovisual en entornos digitales.
  • Analizar las estructuras y modalidades de interacción del relato audiovisual.
  • Investigar los factores implicados en la viralización de los vídeos.
  • Comparar y manejar herramientas de creación, edición, publicación y gestión de contenidos audiovisuales.
  • Crear un contenido audiovisual adecuado a un proyecto, objetivo y público concreto.
  • Evaluar los resultados alacanzados con el contenido audiovisual publicado.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 49106
Lecturer responsible:
ORTIZ DIAZ-GUERRA, MARIA JESUS
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: AUDIOVISUAL COMMUNICATION AND ADVERTISING
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught