Competencies and objectives

 

Course context for academic year 2023-24

Las nuevas plataformas de comunicación en entornos digitales y el uso de internet han provocado cambios importantes en los patrones de comportamiento de los usuarios.

  “COMPORTAMIENTO DEL USUARIO EN EL ENTORNO DIGITAL” es una asignatura correspondiente al primer bloque de la titulación , fundamental para profundizar sobre las características psicosociales de la interacción humana. Su comprensión es necesaria para poder entender los factores que influyen en la comunicación mediada por ordenador, conocer y predecir los patrones comportamentales de las y los usuarios en entornos digitales, y propiciciar una comunicación persuasiva  y un acceso a las y los usuarios que active el cambio de actitudes y los procesos de influencia psicosocial. Todo ello como una formación previa a contenidos más específicos.

La asignatura de “COMPORTAMIENTO DEL USUARIO EN EL ENTORNO DIGITAL” tiene 3 ECTS, es de carácter obligatorio  y se imparte en el primer cuatrimestre del curso.

 

 

 

 

 

 

Course content (verified by ANECA in official undergraduate and Master’s degrees) for academic year 2023-24

Transversal Competences

  • CT1 : Desenvolupar la capacitat d'adaptació a nous entorns d'aprenentatge online i semipresencials.
  • CT2 : Afavorir el desenvolupament de les habilitats necessàries per a una òptima interacció interpersonal i grupal que facilite el treball individual i en equip.
  • CT3 : Dominar l'expressió escrita i la comunicació oral transmetent idees complexes amb claredat i rigor.
  • CT4 : Afavorir la resolució de problemes amb idees innovadores i eficaces, d'acord amb la normativa i principis deontològics.
  • CT5 : Desenvolupar l'exercici professional amb ple respecte als drets fonamentals i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones, als principis d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i d'accessibilitat universal de les persones amb discapacitat i als valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics.

 

General Competences

  • CG2 : Saber prendre decisions estratègiques i tàctiques en comunicació digital considerant el context i l'usuari, comprenent els canvis i dinàmiques socials i els factors individuals que intervenen en els processos comunicacionals.

 

Specific Competences

  • CE1 : Conèixer els processos globals de la comunicació en les societats actuals que faciliten l'escolta activa de la demanda social en els entorns digitals.
  • CE2 : Examinar i administrar les relacions dels usuaris en l'entorn digital com a consumidors i productors/generadors de contingut.

 

Basic Competences

  • CB10 : Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigido o autònom.
  • CB6 : Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context d'investigació.
  • CB7 : Que els estudiants sàpien aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
  • CB8 : Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • CB9 : Que els estudiants sàpien comunicar les seues conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

 

 

 

Learning outcomes (Training objectives)

Al término de esta enseñanza, el alumnado habrá sido capaz de:

  • Distinguir los principales cambios sociales, económicos, políticos y culturales derivados del desarrollo y popularización de la comunicación digital.
  • Identificar las claves de las relaciones sociales y los procesos culturales mediados por Internet.
  • Valorar de forma crítica las principales características de la esfera pública digital, así como de las estrategias de organización y participación política en red.
  • Analizar información recogida de Internet a través de distintas metodologías y técnicas de investigación sin perder de vista las consideraciones éticas que implica la investigación digital.
  • Manejar argumentos, más allá de opiniones o vaguedades generales, o de la emisión de juicios de valor no fundamentados, para explicar los procesos comunicacionales, detectar oportunidades y tomar decisiones para la gestión de la comunicación digital.
  • Diferenciar las características psicosociales del usuario online y offine.
  • Determinar los factores psicosociales influyentes en el comportamiento del usuario digital.
  • Discriminar las peculiaridades del comportamiento en la red de públicos específicos.
  • Diseñar estrategias de comunicación persuasiva en entornos digitales.
  • Adecuar las técnicas de influencia social al entorno digital.
  • Predecir los patrones comportamentales del usuario digital.
  • Diseñar propuestas de educación mediática para públicos diversos.

 

 

Specific objectives stated by the academic staff for academic year 2023-24

No data

 

 

General

Code: 49101
Lecturer responsible:
MUÑOZ VILLENA, ANTONIO JESUS
Credits ECTS: 3,00
Theoretical credits: 0,60
Practical credits: 0,60
Distance-base hours: 1,80

Departments involved

  • Dept: COMMUNICATION AND SOCIAL PSYCHOLOGY
    Area: SOCIAL PSYCHOLOGY
    Theoretical credits: 0,6
    Practical credits: 0,6
    This Dept. is responsible for the course.
    This Dept. is responsible for the final mark record.

Study programmes where this course is taught